Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Soran Ismail - 10 juni 2009 19:59

Tack till alla som skickade fina sms. Snälla mail, och gulliga kommentarer uppskattas till tusen. Tack till er som följde mitt råd och köpte Melissa Horns album, det ligger numera 3a på I-tunes. Det är nog fler än vad jag tror som lyssnar på radio... Och till er som missade programmet men vill lyssna i efterhand så klicka på bilden.


 


När ni lyssnar så kommer ni höra en kille som ringer in som presenterar sig som "Per från Gävle". Jag hörde på en gång att det var David, men tänkte vänta till efter han lagt på för att berätta det för lyssnarna och de andra på plats. Dessvärre gjorde han det omöjligt för mig. Jag gjorde allt jag kunde för att hålla mig för skratt och de andra märkte att det var någonting konstigt, men de förstod inte vad. De berättade i efterhand att de hade trott att det var en jobbig stalker, så de tänkte strypa samtalet.. Men han avslutade det hela gulligt, och det var såklart roligt gjort av honom. Den jäveln



Nu spelas nästa landskamp också, och jag jobbar visserligen inte den här gången men kan en tävlingsmatch vara tråkigare? Jag tycker det är så otroligt löjligt när de har puffat för den här matchen "Nu fortsätter Sveriges väg mot Sydafrika". VI MÖTER MALTA PÅ HEMMAPLAN. Bara en liten påminnelse. Dessutom är våra chanser att nå dit minimala, och på den extremt snåriga vägen dit så har den matchen ingenting med saken att göra. IFK Göteborg - Duvbo, vem skulle kolla?


Nu sitter jag i alla fall och kollar, och så fort matchen är klar så ska jag möta upp Kodjo. Jamenvadfan, give me a break. Det är ju trots allt landslaget. Oavsett vad.


Av Soran Ismail - 10 juni 2009 08:14

När man jobbar statligt så är det väldigt noga med förberedelser. Därför blir det nu ett "God Morgon-inlägg" istället för ett vanligt "God Natt-inlägg". Idag är jag en av er. Fast ni har väl säkert vart vakna ett par timmar redan. Fan vilka hjältar ni är. 


Man vaknar och känner direkt att någonting är fel. Det är inte meningen att det ska vara så här. No way, José. I ett försök att komma igång drar man upp persiennerna, och synen som möter en kunde lika gärna vart från en novembereftermiddag. Grått överallt, och lite duggregn. Och så är det meningen att man ska tänka "Nejdå, jag är inte alls sugen på att dunka huvudet i väggen tills jag svimmar, så att jag slipper gå upp nu." Jag tycker att det är smärtsamt. 


Nu måste jag springa, taxin är här. Men som sagt, kl 10-11 i P3 hör ni mig först läsa en dikt och sedan svara på lyssnarnas frågor. Jag ser fram emot att prata med er! 

Av Soran Ismail - 10 juni 2009 00:36

Apropå kärlek så har jag ikväll ätit pizza och hängt lite med en gammal barndomsvän. Eller ja, hon är faktiskt mer än så. Hon är min första kärlek. Från det att jag var 9 år gammal tills dess att jag var 13 så var det henne som jag galet kär i. Olyckligt kär, dessvärre. Men så kan det vara ibland... Jag har skrivit om henne tidigare både här och här .


Idag är vi goda vänner, jag och den här skönheten. 

Skapa flashcards