Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

En veckogrej

Av Soran Ismail - 13 februari 2009 20:01

Häromdagen så gjorde jag en liten analys av "Tinan" baserat på två meningar information hon skrev om sig själv. Det visade sig att jag hade några rätt, några fel. Som vanligt med fördomar. Men jag tycker ju att sådant där är kul, analysera.


Jag tänkte att vi kunde göra det till en återkommande sak. En gång i veckan eller något. Så skriv gärna något om er själva, vad som helst, så gör jag en analys baserat på mina fördomar om det ni skriver. Sedan får vi se hur fel jag har. 


Skriv vad ni vill. Det blir ju naturligtvis knepigt/tråkigt om ni bara skriver "hej" eller något liknande. Men välj själv så väljer jag ut en som jag analyserar. 


Ha en trevlig fredagskväll. 

 
 
Matilda

Matilda

13 februari 2009 20:15

jag är 20 år och har bott på landet hela mitt liv. jag tycker om att titta på film och prata med roliga människor.

http://matildasoderberg.blogspot.com

 
Sanna

Sanna

13 februari 2009 20:19

Jag kan nämna några få saker om mig själv, jag sover till klockan 2 på dagarna, min favorit komiker är Magnus Betnér, i framtiden vill jag hjälpa tonåringar som mår piss att inte ge upp att må bättre. Jag jobbar helgnätter på ett mediokert jobb och är rätt besatt av musik.

http://buckwheat.blogg.se

 
Ingen bild

soppan

13 februari 2009 20:24

Jag går i högstadiet, min favoritkomiker är såklart du (!), Jag skrattar typ 3/4 av dagen och jag e väldigt social, I lööve JustinTimberlake, och Björn är helt klart den sötaste killen på hela jorden! x) ")

 
Madeleine

Madeleine

13 februari 2009 20:33

hm..jag är dansare, gillar stand up
jag sover väldigt länge när jag får får sova..annars är jag en nattmänniska.
i framtiden vill jag dansa eller vara med i musikaler (samma sak nästan, men endå)
Sen skulle det vara kul och prova på och köra stand up.

http://www.maddedans.blogg.se

 
Ingen bild

Victoria

13 februari 2009 20:54

Men... Alla skriver ju om sig själva, det var ju det man inte skulle göra. Du skulle ju gissa! Så analysera min kommentar istället, det skulle vara himla roligt!

Nu ska jag baka chokladmuffins eftersom någon snott två av dem jag gjorde tidigare idag....

 
Ingen bild

johanna

13 februari 2009 20:59

Jag tycker att det är lite läskigt att bli analyserad, men jag tror inte det finns så mycket att analysera med mig heller!

 
Ingen bild

Malena

13 februari 2009 21:04

Hej :D
Jag heter Malena och jag pluggar för tillfället.. Jag skulle vilja bli advokat och nästan allt kan få mig att skratta. Jag e inte så jättesocial, men när jag väl är med kompisar så har man aldrig tråkigt :D

 
Ingen bild

Malin

13 februari 2009 21:12

Jag slötittar lite på Let´s Dance just nu. Helgen tänkte jag ägna åt att plugga matte och körkortsteori. Jag har sportlov denna vecka, så det ska bli skönt at ta det lugnt och vila upp mig. Så, analysera mig!

 
Ingen bild

Mallan

13 februari 2009 21:21

Jag gillar disneyfilmer och biologi

 
Ingen bild

Sophie

13 februari 2009 21:22

Hejsan! detta var ju en jättebra idé! Du är ju så smart!

Jag är en superglad tjej som inte är den smartaste i världen på matte. Jag äskar film och skulle gärna vilja jobba med det när jag blir stor, jag gillar också människor som är intressanta och har egna åsikter. Roliga människor är alltid kul också!xD

 
Ingen bild

Super S

13 februari 2009 21:36

Sitter och slötittar på TV, finns inte direkt något intressant. "Hjälp" är inte direkt min humor x) I helgen så ska jag och några kompisar gå ner till det lilla centrumet vi har och gå på det enda kafét som finns och bara hänga lite, det är ju alla hjärtans dag! Sen ska jag också åka till ett större Centrum och köpa lite saker tror jag xD Borde plugga men orkar inte. Så kom igen nu, analysera mej nu!:)

 
Ingen bild

Birgitta

13 februari 2009 21:38

Nu ska jag kolla på "Hjälp" och läsa en bok när det är reklam.

 
Ingen bild

guillou kanin hampe

13 februari 2009 22:00

Jag är en kille som går sista året på gymnasiet. Jag ser mig själv som "mer allmänbildad" än de flesta andra i min klass. Men jag har såklart inte bäst betyg. Men jag ser gärna att allmänbildning blir ett ämne i skolan. Jag skolkar ca en dag i veckan. Men jag har drygt vg i snitt. Jag spelar poker, gillar film och går ut nästan varje helg med meningen "nu tar jag helg" i huvudet. Tack för mig, hej!

 
Ingen bild

lisa

13 februari 2009 22:22

Tjenare jag är en norrländsk tjej som älskar att spela fotboll!

 
Thatdudeyouknow

Thatdudeyouknow

13 februari 2009 22:24

För det första får du inte trycka på länken och kika på min blogg innan du analyserar, för det är fusk. För det andra emigrerade jag från Sverige när jag var 13.

Nu måste jag få lite disk gjord och duscha så jag hinner sova några timmar inatt. Tar med mig det enda friska barnet imorgon så får de andra vara hemma med sin mamma. Hoppas få lite kvalitetstid med barnen imorgon innan nästa arbetsvecka börjar på söndag.

För övrigt är jag orolig att min lillebror (som vid något tillfälle har träffat dig) läser den här kommentaren och tycker att jag är en idiot (vad andra tycker försöker jag skita jag i).

http://thatdudeyouknow.wordpress.com

 
Flop

Flop

13 februari 2009 22:42

Jag är en väldigt ung flicka. Ganska gapig, älskar godis, seg på att vakna, och tyst(Ibland).. Jag spelar teater på fritiden.. Och försöker att komma i tid till skolan och överleva i det tuffa klimatet i norra norrland. XD


-Fråga inte vad jag gör uppe så "sent"..

http://flopoflisan.fashionblogg.se

 
Ingen bild

Häxan Surtant

13 februari 2009 22:48

Tycker ju om att prata om/reflektera över mig själv så varför inte! Men nog tycker jag att dina analyser är lite som horoskop, "Tinans" stämde ju faktiskt inte så mycket. Men det är ju kul ändå och djupare analyser än så går väl knappast att göra på fåordiga kommentarer. Så, analyze that!

 
Ingen bild

Stina

13 februari 2009 23:04

Roligt att folk tar detta som lite av en tävling. Vem är det som får komma på "anställningsintervju" efter att ha utlämnat en liten del av sin personlighet. Tur att man har chans flera veckor i rad ;)

 
Ingen bild

Hannapanna

13 februari 2009 23:06

Jag längar från mitt hem 98 % av all vaken tid, men flyttar faktiskt detta år som många andra i min ålder. Jag är blek 365 dagar om året och man kan ofta hitta mig med mina armar omvirad om en gitarr.
Imorgon ska jag strejka mot (av mitt eget tycke) en av dom vidrigaste dagarna på året, men jag kommer troligtvis ändra mig på den punkten senare i livet.

Shoot, jag vill se vad du har att komma med =D

 
Ingen bild

xxxxxxxx

13 februari 2009 23:06

De kan verka lite onödigt att skriva en kommentar när de redan finns ett antal andra som har gjort de innan, men jag gör ett försök. Jag tycker du är mycket begåvad och tror faktist jag är en stor förtjänst för dina visningsrnummer på youtube. Och för att inte avslöja för mycket ska jag bara ge dig två ledtrådar om mig själv. De är att när jag blir äldre vill jag bli kurator och höjden av lycka för mig är när jag klarar alla världens huvudstäder.

 
Nico

Nico

13 februari 2009 23:09

Jag går tvåan på gymnasiet, är äntligen på g med en en kille som jag tror att jag gillar på riktigt och har varit i Borås två dagar i rad nu, därav mitt dystra humör.

http://plaettan.blogg.se

 
Ingen bild

Jonathan

13 februari 2009 23:30

går i nian på en högstadieskola i kalmar. gillar musik väldigt mycket. Mycket band som The Knack, hellacopters, mando diao, hives, union carbide productions, the willows osv osv...
Gillar det mesta inom media. iallafall det som bidrar till något. vill inte vara utmärkande med att försöka vara djup och pretto och allt vad det innebär. Jantelagen har för stort inflytande på mig än vad som är nyttigt. Vet inte varför jag sitter här och skriver detta men det klurar jag nog ut imorgon när jag vaknar och huvet klarnar till.

ps. gillar inte att vara ute och "fjortisfesta" vilket innebär förtäring av sprit innan laglig ålder.

 
Ingen bild

Jonathan

13 februari 2009 23:31

nu räddar jag dig från ett tal på 20.

 
Manne

Manne

13 februari 2009 23:43

Jag är snart 20, bor just nu i Skövde. Jag vandrar genom mina dagar med en sorg som tynger ner mig. Jag är tacksam för att komiker finns och får mig att le, när saknaden är större än den brukar vara. Jag älskar musik. Jag är väldigt skämtsam av mig. Jag lever vidare tack vare musiken och humorn, utan de två nämda, hade jag inte klarat av att fortsätta..

http://www.finest.se/Mannefik

 
Ingen bild

Louise

13 februari 2009 23:44

Jag har bytt gymnasium 2ggr, för att jag alltid ångrar mig, jag kan inte bestämma mig för vad jag vill bli, ja menar.. hur fan ska jag veta det NU?! jag e bara 18.. det enda jag vet e att jag gillar ocg GÖRA saker..inte bara jobba på något kontor och hämta kaffe till min chef.. et skulle aldrig funka. jag älskar humor och jag älskar att få folk att skratta.


/Louise

 
Ingen bild

Sofia

14 februari 2009 00:01

Varje gång jag går in på din blogg blir jag lika fascinerad över hur bra du skriver, det ser man inte hos många bloggare!

 
Ingen bild

sed

14 februari 2009 00:03

jag är inte först ut men är 26a iaf! :)

 
Ingen bild

sed

14 februari 2009 00:04

näe någon hann före mig, blev 27a såg jag:P

 
andrea

andrea

14 februari 2009 00:30

Jag får ångest om jag ligger sjuk i mer än tre dagar, för att jag känner mig isolerad. Jag sitter lika gärna och dricker te med någon jag tkr om, som att gå ut och festa. Jag trivs bäst i sällskap, men föredar att vara ensam när jag ska få saker gjorda. Mamma är den person som förstår mig bäst. Jag älskar musik, film och indisk mat. Jag har extremt bred musiksmak och har absolut ingen aning om vad jag vill göra av mitt liv. Falska människor är bland det värsta jag vet, och jag är inte blyg men inte heller så spontan. Jag umgås hellre med personer som är något äldre än jag själv, då jag inte riktigt trivs i min nuvarande åldersgrupp. Lila är min favoritfärg. Jag kan ha mkt höga krav på mig själv.

Analysera på nu Soran! :)

http://andreaf.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jacob

14 februari 2009 00:41

Vad folk är dumma. Meningen var att han skulle analysera era meningar och inte att ni skulle analysera åt honom.
Gör om gör rätt, rätt ska vara rätt när man är av rätt ätt.

 
andrea

andrea

14 februari 2009 00:47

Hah, jag kanske analyserade mig själv där ja. Damn. Well, du får väl se om det är användbart eller ej, Soran ;)

http://andreaf.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Rebecca

14 februari 2009 01:26

Jag stör mig fruktansvärt mycket på människor som inte förstår det logiska i det mest logiska. Jag åker till London minst två gånger om året (åker nu på onsdag:D) och jag är vänsterhänt.

 
Ingen bild

manja

14 februari 2009 01:29

Tidigare ikväll höll min klass ett disco för yngre elever. Jag lekte DJ och parade ihop blyga tolvåringar, men hade hellre stannat hemma och tittat på "Stolthet och fördom". Jag glömde att kolla mobilen under kvällen, och såg sedan ett sms från mamma där hon skrev att min lillebror väldigt gärna ville komma di och undrade om det var okej, och jag fick väldigt dåligt samvete för att jag läst det först när det var för sent.

Imorgon drar jag antagligen in till stan och köper ett par skor som jag egentligen inte har råd med (vilket jag kmr att få ångest över på söndag) och ett dussin tulpanbuketter som jag vägrar sälja till grannar då jag inte gärna möts av avsky när de öppnar ytterdörren...Nej, hellre betalar jag in till klasskassan själv. Jag hatar ju själv försäljare vid dörren, hur kan jag då bli en? Alla hatar försäljare vi dörren.

 
Ingen bild

A

14 februari 2009 01:38

Jag tycker om kramar, lyssnar på Coldplay, älskar att resa och bär på en stor saknad.

 
Ingen bild

Q

14 februari 2009 02:45

Jag är scout.

 
Ingen bild

My

14 februari 2009 03:21

Vad läskigt! Det vill jag inte :)

 
Ingen bild

Troligtvis inte.

14 februari 2009 04:02

Jag pallar inte sova än... Blogga?

 
Ingen bild

And another one bites the dust....

14 februari 2009 08:57

Jag känner mig tvungen att skriva en kommentar på det här inlägget eftersom "alla andra gör ju det". Det är som om att jag tar det här lika allvarligt som en miljon svenskar tog Melodifestivalen förra veckan. Äh, jag kontrar dig och skriver helt enkelt ett "Hej!".

 
Elin

Elin

14 februari 2009 09:35

Hej jag är 17 år och bor i Sunnersta,Uppsala. Är de yngsta syskonet och vill flytta hemifrån. Spelar volleyboll i två divitioner. Och vill bli polis

http://ellan91.blogspot.com

 
Ruff

Ruff

14 februari 2009 09:46

Det är ju roligare om du analyserar folk utifrån deras ordinarie kommentarer om dina inlägg, så att du har så du har just hur vi uttrycker oss att utgå ifrån, så som försnacket gick inför förra analysen.

http://myspace.com/badrockare

 
Ingen bild

Flop

14 februari 2009 10:30

Jag var tvungen att kommentera igen.. Jag tror att jag har lite otur idag.. Någon annan som har otur? Jag vaknade nog på fel sida (småsyskonen väckte mig 7), och inte gjort någon nytta sen dess. Jag har nackspärr, vilket ibland kan upplevas mindre bekvämt. Så jag är måttligt glad :D. Jag fick en bit tårta nyss.. Dagen blir nog bra trots allt!

 
Ingen bild

Meron

14 februari 2009 10:46

Jag är en 13årig tjej ,
schysst, omtänksam och rolig.
jag tycker om att dansa, lyssna på skön musik..
min favorit sångare är Lloyd(riktigt bra artist), jag älskar Jerry Springer talkshow.. den är super rolig .
Jag är en glad tjej som pratar mycket,
men pratar inte lika mycket när jag träffar nya människor.. är ganska blyg då.
Jag tycker om Björn Gustafsson jätte mycket,
han är snygg & rolig.. och speciell!
Jag är alltid mig själv och försöker inte vara som alla andra, jag säger vad jag tycker och ger goda råd till mina vänner,
fast de lyssnar inte på mig..
Inte bra.. visst`?
Det var några saker om mig, och de finns mycket mer.. ! :)


 
Ingen bild

emmapemma

14 februari 2009 11:21

Jag är mycket pigg, och jag gillar lakrits!
Men nu ska jag åka och kolla på balklänningar..

Analysera det du ;D

 
Mathilda

Mathilda

14 februari 2009 11:34

Jag tänkte läsa igenom alla kommentarer innan jag skrev en egen, jag orkade läsa 3. Och jag har i hela mitt liv haft katter.

Resten kan du lista ut själv tror jag.

http://mathildahugosson.blogg.se

 
Emma The Queen

Emma The Queen

14 februari 2009 11:35

Hej Soran! Det skulle göra min dag (eller vecka, månad, mitt år??) om du försökte göra en analys av min personlighet, jag heter ju trots allt Emma The Queen. Eller jag heter faktiskt Emma. Hur som helst, jag kan skriva att jag är kär i både dig och Björn, jag är besatt av Kent, jag spelar gitarr och saxofon och var på Håkan Hellströms konsert igår :) Mitt konstigaste intresse måste vara att leda reda på snygga filfar ( du vet "fathers I'd like to fuck) vilket kan vara lite sjukt.. Jag bor hemma eftersom jag är för ung för att flytta hemifrån, men det ska bli kul att göra det när jag har åldern inne. Jag älskar Pridefestivalen och jag har varit där nu två år i rad, men jag är inte gay, vilket många i min klass trodde att jag var.. Jag hatar också kyla och snö, vilket inte passar så bra med tanke på var jag bor. Så, nu vill jag jättegärna veta vad du tror om mig, ålder, var jag bor, humor, personlighet mm. Jag är även smått besatt av stavning, jag hatar verkligen stavfel.

http://emmzangurl.blogg.se

 
Ingen bild

Julia

14 februari 2009 11:39

Som sagt, tänkte också läsa alla kommentarer men det blev alldeles för mycket läsning just nu=P
näe nu blir det gymmet nästa=) have a nice day..

try to analyse that if you can;)

 
Emma

Emma

14 februari 2009 12:43

Jag är mer organiserad och ordningsam än de flesta andra människor. Jag tycker att 90% av folket har skrivit för långa kommentarer till detta blogginlägg.

http://www.emmaostlind.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

14 februari 2009 12:59

Jag kan inte röra dörrhandtag. Och jag börjar må dåligt om jag äter för mycket korv.

http://www.ihan.blogg.se

 
Ingen bild

johanna e

14 februari 2009 13:14

kan man bli hög på choklad? annars är det något annat konstigt som händer mig just när jag äter det bruna guldet.

 
Maria

Maria

14 februari 2009 13:49

Psykolog-Soran is in the building!

http://mariakayeymf.blogg.se

 
Ingen bild

Kika

14 februari 2009 14:05

Jag älskar att titta på konståkning, och kan inte titta på thrillers utan att få svårt att sova.

 
Sofia

Sofia

14 februari 2009 14:16

Jag älskar att titta på thrillers, laga mat (men bara när det går bra) skriva/analysera texter (inte dikter), Min kropp (ibland) och mina katter.
Jag ogillar särkskrivningar/felstavningar, att misslyckas och min kropp (ibland). Svårt?:)

http://sofiapia.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

14 februari 2009 14:34

Inatt drömde jag att jag åkte på kryssning, gifte mig, tävlade i hästhoppning och tappade mina tänder. Konstig dröm. Just nu är jag sjuk, förkyld, och vill hitta inspiration inför morgondagen. Vill skriva något mer men vill inte säga för mycket.

http://animation.blogg.se

 
Ingen bild

L

14 februari 2009 14:37

hej

 
Ingen bild

Lina

14 februari 2009 14:43

Jag är en drömmare som snarare lever i det förflutna än i framtiden. Nostalgisk person som har väldigt nära relation med familjen och älskar saker som att åka ut på sjön å grilla. Passar inte riktigt in i dagens stureplans-generation. Analysera mig om du vill :)

 
Ingen bild

i

14 februari 2009 15:11

Jag är en tjej. Jag är väl ganska "vanlig". Jag är mobilberoende. Haha, det där lät inte bra. Har brunt ganska långt hår och gråblåa ögon. Jag har många vänner, men få står mig nära. Dom betyder väldigt mycket för mig. Jag har haft problem i familjen. Jag älskar min familj och min släkt. Jag är svensk. Har rolig humor. :) Älskar att umgås och resa. Min favoritmat är typ mackor. Jag hatar människor som är dumma i huvudet. Jag hatar hönor. Jag älskar musik, lyssnar på allt från gammal typ gubbrock till Coldplay och Britney Spears.

 
Ingen bild

anna

14 februari 2009 16:10

jag sitter nu och äter en semla efter att ha varit och kollat på en innebandymatch. Ska senare till en kompis på födelsedagsfest. Om en vecka åker jag på långresa till USA.

 
hanna

hanna

14 februari 2009 16:53

kul grej du kommit på, dock är jag lite osäker på om du klarar det. vet inta vad jag ska skriva om mig, men detta är meningar och ordspråk som jag använder dagligen, typ

"ät bananen innan den ruttnar"
"tänk positivt!"
"ångra inte det du gjort utan det du inte gjorde"

http://www.smartatankar.blogg.se

 
malin

malin

14 februari 2009 18:00

Jag längtar till äventyr. Ikväll ska jag festa och totaldissa melodifestivalen. Snowboardaffisher hänger på min vägg.

http://malingladihatten.blogg.se

 
Ingen bild

mli

15 februari 2009 00:35

Låten "Anna" av Hello Saferide påmminer mig om en dag när jag satt på Max med ett glatt gäng som kvällen innan hade varit ännu gladare... På morgonen vaknade jag även upp utan att ha någon som helst aning om var mina byxor befann sig. Kändes mindre bra. Kvällen resulterade även i att det kommer ta jävligt lång tid innan jag dricker Hallonvodka igen.

 
Ingen bild

Lina

15 februari 2009 18:50

Du kommer få en hel del att göra om du ska analysera alla dom här kommentarerna...

 
Ingen bild

Mirja

15 februari 2009 20:34

Hej. Jag heter Mirja och bor i Falun. Är föreläsare för Rättviseakademin och skjuter alltid upp saker.

 
Ingen bild

kärlek

15 februari 2009 23:18

jag har flyttat till min syster för att bli ansvarsfull..
jag tackar Gud,allah,mohammed,jesus,poseidon,vattenfall och vattenverket efter varje jag duchar.. jag är inte religös!bara rättvis:)
puss på dig!

 
Ingen bild

Sara

15 februari 2009 23:54

"dem var i full sjå med att berätta om Nacka Gymnasium" Så skrev du om oss två efter att ha fällt några bokstäver på EGO för någon månad sen...
Analysera mig på det.

 
Sofia

Sofia

16 februari 2009 17:47

Hej!

En glad och skrattberoende tjej, där har du mig i ett nötskal. Jag kommer från Landvetter, skjuter upp saker och gillar stand up och musik.

http://rehnet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alexandra K

16 februari 2009 23:43

Många bloggar läser jag, men det är bara denna jag följer riktigt noga. Har aldrig kommenterat något på denna blogg och är även väldigt dålig på att kommentera andras bloggar också. Detta fick mig att vilja kommentera av mycket intresse. Jag vet att DU Soran är väldigt bra på när det gäller fördomar.

 
Ingen bild

ulrica

17 februari 2009 22:56

jag sjunger förjävligt, men har ändå alltid älskat att sjunga!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards