Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

God Morgon

Av Soran Ismail - 17 februari 2009 14:23

God Morgon mina små kaffebönor.


Ni känner det va? Den här bloggen/Dagboken lever. Som Petter skulle ha sagt "det går bra nu!". Det är för att jag mår bra nu. Det går visserligen i lite perioder under dygnen, men ändå. Om ni har missat det så kan ni kika på min analys som jag gjorde igår. Det är nästan så att jag skrämmer mig själv lite ibland.. Just det, t-shirtarna. De är på gång. 


En annan sak, att ni ska söka hjälp.. det är ingenting negativt. Och det handlar heller inte alls om att "ändra" någonting, eller normalisera någon slags personlighet. Det är ju trist. Det har bara att göra med att det känns bättre om man får snacka med någon som är riktigt bra på det.


Sedan fick jag nys om ett klipp med Katrin f.d Schulman när hon utmanar Özz på någon slags stand-up battle. Det är höjden av dumhet för mig. I det klippet. När man bedömer någonting som man inte har sett beroende på vad andra säger. Jag försvarar inte Özz, det är inte det. Men att inte ta sig tiden att titta på någonting själv utan kritisera det för att andra gör det, då tänker man inte själv. Och tänker man inte själv så är man dum i huvudet.


Nu är nog inte Katrin det, utan hon är väldigt medveten om vad hon gör. Hon provocerar. Det är det som är Katrin. En provokation. Men hursomhelst ska jag göra allt jag kan för att se henne köra stand-up. Tror nog hon tar sig lite vatten över huvudet när hon är så självsäker över någonting som hon aldrig har testat innan. Speciellt med tanke på vad det handlar om.. Men det ska bli intressant att se i alla fall. 

 
 
Ingen bild

Victoria

17 februari 2009 14:31

Känns lite som att det kommer bli med hennes boxning, där hon först sa att hon skulle krossa den där Pernilla (i du vet vad du äter) och sen blev jätteskraj och övervägde att inte gå dit. Jag tror att Katrin kommer misslyckas totalt faktiskt. Hon är inte rolig alls, tycker jag.

 
Valee

Valee

17 februari 2009 14:43

Brukar du kolla på "Vakna med the voice" på morgonen? ._.

http://www.valees.blogg.se

 
Ingen bild

Roziie

17 februari 2009 14:44

Hon klagar på att Özz skämtar om sin kurdhet och kebab men sedan sa hon att hon har tre ämnen som hon utgår ifrån varav ett var att hon är polack.. (Frågan är om hon drev där?)

Kurd, turk - same shit?
Nja, det är nog inte så gumman ;)

 
Ruff

Ruff

17 februari 2009 15:23

Åh, fler intelligensbefriade människor i svensk media.

Enda anledningen till att jag inte satsar på att bli komiker är att jag inte känner minsta lust att göra research om alla idioter som jag skulle vilja stå på scen och häckla. Jag mår psykiskt dåligt av när folk är så totalt ignoranta och dumma i huvudet.

Okej, det finns en till anledning. Folk skulle stämpla mig som en "Betnérs lillebror på speed" och det känner jag mig inte riktigt lockad till heller.

http://myspace.com/badrockare

 
Ingen bild

ELIN

17 februari 2009 15:31

så jävla pinsam hon är

 
Ingen bild

Henke

17 februari 2009 16:12

Var det verkligen särskillt nödvändigt att länka till din egen blogg PÅ just den bloggen? Haha. Aj då, skrollfingret är visst lite ömt. XD

 
Behrad

Behrad

17 februari 2009 16:19

Haha jag hade aldrig sett henne prata förut. Jag tycker att hon slog ett slag för blondiner, fast indirekt. Hon visade att man inte behöver vara blond för att bete sig som en dum "bimbo"/vara attentionwhore. Hade aldrig sett henne prata förut, jätteäcklig var hon.

http://www.rawcomedy.se/behrad

 
Ingen bild

sed

17 februari 2009 18:19

vi är dina kaffebönor=) bara så jävla gulligt sagt :D

 
Ingen bild

Karl Martindalh-fan

17 februari 2009 19:19

Jag älskar Özz! Han är en av Sveriges bästa stå-uppare.

 
Alanna

Alanna

17 februari 2009 20:15

Håller med KArlmartindahlfan.
Soran upptäckte just att du sedan augusti skrivit 469 blogginlägg,kite onintressant fakta bara. Det är ganska coolt faktiskt!

http://nogg.se/alanna

 
Eve

Eve

17 februari 2009 21:04

Det var väldigt dumt sagt. Jag tyckte det var riktigt fint att se hur Jakob satte henne på plats. Den lilla glimten av osäkerhet i hennes ögon, efter att han påpekade hennes svaga argument, så fint.

Men man får ge henne lite cred, hon lyckas med det hon gör bäst, provocera. Frågan är hur länge man kan livnära sin karriär med detta medel? Människor borde tröttna rätt snabbt, men Katrin och andra är väl kvar i vimlet pga att folk tycker om att inte tycka om dem.

http://evelynmok.blogspot.com

 
Ingen bild

1

17 februari 2009 21:35

haha... jakob blev verkligen sur på henne

 
Sanna

Sanna

17 februari 2009 22:05

Åh jag ryser bara jag säger K.... Sorry och undrar vad hon har innanför pannbenet!

http://sancha

 
Manne

Manne

17 februari 2009 22:38

Om sanningen ska fram.. Jag älskar Jakob! Hans bästa rapattack är min, yes!

http://www.finest.se/Mannefik

 
luby

luby

18 februari 2009 00:48

alltid lika underbart att se denna totalt blåsta människan göra bort sig.

http://buckwheat.blogg.se

 
Sara

Sara

19 februari 2009 11:45

När och var kommer det där att vara/sändas? Jag tyckte att Jakob sa att det skulle vara i början på april!?

http://saralive.bloggagratis.se

 
Ingen bild

nu blev ja allt glad

19 februari 2009 19:40

Wuhuuuuuuuuuuuuu ! t-shirtar :D

 
Melody

Melody

20 februari 2009 00:38

Helt onödigt att uttala sig på det viset när hon precis som du säger inte ens sett honom. Att uppfatta Özz som annat än fantastiskt bra förstår jag mig inte på, men smaken är som baken antar jag. Fast att hoppa på honom och säga att han är "turk eller syrian som skämtar om kebab", så är man helt ute och cyklar. Varken sett sthlm live, Jacob eller Özz, men negativt inställd och dömande redan, klokt!

Länge leve Özz, Soran och resterande utav stand-upens guldkorn!

http://pishy.wordpress.com

 
Zabina

Zabina

22 februari 2009 05:29

Hon sa inte på fullaste allvar att turk och kurd är samma sak? Jag har precis sett det och jag tror ändå inte på henne... där visade hon hur intelligent hon är...

Jag älskar att hon inte visste hur tajta Jacob och Özz är - man såg att hon blev lite rädd.

http://zindc.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards