Direktlänk till inlägg 30 augusti 2008

Jag stod på samma scen som The Beatles

Av Soran Ismail - 30 augusti 2008 19:11

Gårdagens gig borde jag egentligen beskriva som katastrofalt. Helt urusla förutsättningar i en jättelokal där alla var i gasen och ingen hade någon aning om att det skulle bli stand-up. Det är sällan bra. Sedan var lokalen för står och ljudet var helt uruselt. Säkert tio minuter gick åt att försöka få det i någorlunda dugligt skick. Men det blev ändå ingen katastrof.  


Det berodde på att publiken var fantastisk. De som ville lyssna. De kom fram och satte sig som en halvcirkel framför scenen och gjorde sitt yttersta för att göra kvällen så bra som möjligt. Tillsammans såg vi till att det till slut blev ganska lyckat.


Sen har jag positiva känslor från uppträdandet eftersom jag överallt i publiken hittade gamla fröknar och lärare. Rektorer, barndomsvänners föräldrar och olika tränare. Alla var supertrevliga och grattade till framgångarna. Man märkte att det var genuint, från hjärtat. Då blev jag också genuint glad, i hjärtat. Det var också intressant hur i princip alla sa samma sak "jag visste väl att det skulle bli något av dig. Redan på lågstadiet så sa vi att den där ungen har vi inte sett det sista av". Jag som var v-ä-r-l-d-e-n-s blygaste på den tiden och inte vågade säga ett ord om så mitt liv stod på spel.  Men det är väl någotman säger om i princip alla barn. 

Det här är scenen jag stod på, tydligen ska The Beatles ha stått där innan de kallade sig själva för The Beatles. Någon gång på sextiotalet. Huruvida det är sant eller inte vet jag inte, men jag väljer att tro att det stämmer. Bara för att det skulle vara tufft att ha stått på samma scen som The Beatles. 



Efteråt åkte jag till Uppsala och träffade lite vänner. Vi gick ut en sväng. Kul att se lite gamla vänner igen som man inte sett på ett tag. Det är lite så att gå ut i Uppsala. Man går ut för att träffa massa folk man tycker om men ändå inte är så pass bra vän med att man rings. Jag lämnar er med en bild från igår: 


 

 
 
Pernilla

Pernilla

30 augusti 2008 22:07

Fan soran du måste skaffa längre hår du är ju fan het i det xD hahaha

http://dahpernilla.blogg.se

 
Ingen bild

Sofia R

30 augusti 2008 22:49

Jag har hört att den där historien gällde Rolling Stones ;)

 
Ingen bild

bara ett mongo

30 augusti 2008 23:55

Kan du inte ha vit bakgrund och svart text istället? Känns liksom inte lika kul att börja läsa med svart bakgrund av någon konstig anledning.

 
Ingen bild

Evangelia

31 augusti 2008 12:12

Ohhh nice hair! xD

 
klara

klara

31 augusti 2008 15:17

Awi! Var också i Uppsala igår. Fast jag såg inte dig. Haha synd.

http://klarastiger.blogg.se

 
Ingen bild

sarah

31 augusti 2008 22:36

nej jag har hört den historien tusen ggr. ängby park är stället som tackade nej till beatles. och har ångrat det enda sen dess. hur bokades du där?

 
Ingen bild

C

31 augusti 2008 23:01

Är det bara jag eller är det ovanligt högt i tak i den där lägenheten?

 
Ingen bild

"Kommunanställd"

1 september 2008 17:16

Jättetråkigt med ljudet! Men vi som lyssnade uppskattade dig verkligen! Och hörde också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards