Direktlänk till inlägg 9 september 2008

Lite bilder och text från Kristallengalan

Av Soran Ismail - 9 september 2008 01:41

Jag är precis hemkommen från Kristallengalan. Lite smått onykter men inte på något sätt full. Mår i allmänhet bra. Bestämde mig ganska sent för att närvara, så vid 15-tiden idag åkte jag hem till Knivsta för att ta på mig mina "finkläder" (den enda kostymen jag äger) och sen begav jag mig ditåt. Så här i efterhand kan jag känna att det var ett lyckat beslut.Innan träffades parlamentetgänget på Clarion för en fördrink. Där frågade Anders, ni vet han programledaren, hur vi skulle ta oss till kalaset.


"Vi kan ta tunnelbanan" föreslog jag. "Det är bara tre stationer bort".


Anders blänger ner på mig

"Men skärp dig för i helvete Soran!" Tydligen tyckte de inte att man skulle åka kollektivt om man har vart med på tv. Jag höll inte med. 


Det hela kändes ganska overklig. Det fanns en röd matta, och blixtrarna smattrade. Folk frågade "får jag ta kort? Här, titta hit! Le!" Då kände man sig lite som en superstar. Det blev dock väldigt kortvarigt för sekunden senare tog de fram penna och papper och frågade "vad heter du?". Haha. De har förstått att man troligtvis är känd eftersom man är där men de har ingen aning om vad man gör. Nåja, lite roligt var det i alla fall. 


Efter tv-inspelningen, där jag till och med fick synas ett par sekunder och som innehöll en del roligt och en del mindre kul, så var det dags för efterfesten


Som ni ser så var det enda man ville att de skulle samla mer människor på en mindre yta. Men som tur var luckrades det upp efterhand.


Trots att jag träffade många människor jag beundrar/beundrat genom åren såsom Adam Alsing, Gry Forsell, Annika Lantz, Carina Berg, David Hellenius och Filip Hammar så var det ändå en helt annan som jag ville fotografes med:

 


Han tycker jag är tuff.


Nu var jag även tvungen att ta ett sånt där "dagens outfit" kort där jag ser helt dum i huvudet ut:

 


Kostym från Dressman, inhandlat för typ 1000 SEK till niornas bal år 2003. Samma kostym användes även på niornas avslutning. Och min studentskiva. Och min student. Och de fyra parlamentetavsnitt jag deltagit i än så länge. Och nu på Kristallengalan. Slipsen däremot är från typ H&M eller något annat häftigt som jag inte riktigt minns. Sen hade jag även "jumpadojor" som Batra uttryckte det. Men de är mycket bekvämare än "finskor". 


Det var min måndagskväll, hur hade ni det?


God natt. 

 
 
Christina

Christina

9 september 2008 03:45

Haha, du är för underbart söt på din "dagens outfit"-bild att jag skrattade rakt ut. Till saken hör att jag bor med två kompisar som vaknade av mitt skratt och började muttra på mig. Sorry, sa jag, Soran får mig att skratta mitt i natten, thats it. Mer nattblogg Soran! Jag vet att du är vaken! ;)

http://christinalilja.blogg.se

 
Melissa

Melissa

9 september 2008 05:58

De låter ju som en kanon kväll.. Ja va hemma me sonen, sen så åkte ja o jobba lite o sen på möte.. så de va inte lika roligt som din dag.. Ja skulle gärna byta.. hehe..

http://Melissa87

 
Ingen bild

Malou

9 september 2008 07:55

Du är väldigt söt i kostym, synd att du inte fått fler tillfällen att vara så stilig!

 
Malle

Malle

9 september 2008 08:05

nniice (:

http://maddedans.blogg.se

 
Nastasja

Nastasja

9 september 2008 09:30

Att du nämnde att det var en "dagens outfit"-bild fick mig att lol! Jag tycker att du verkar ha en störtskön personlighet. Keep going strong :)

http://nastasja.blogg.se

 
Ingen bild

M

9 september 2008 12:03

Nä men se, far och son ute i vimlet.

(Trodde kommentarerna till detta inlägg skulle drälla av töntiga anspelningar på detta. Ber om ursäkt för min egen töntkommentar.)

Älskar din blogg, Soran. Du är så jäkla smart och klok för din ålder, och dessutom mycket underhållande.

 
Cristian

Cristian

9 september 2008 13:03

Hahaha Du är fan iskall Soran.

http://elloco.blogg.se

 
Alanna

Alanna

9 september 2008 13:26

Tjena Soran!
Jä*ligt synd att parlamentet ine vann!
Nåja: C'est la vie.
tänkte tipsa om en låt.
La vida especialmed Michel fuentes
typ 20.http://www.youtube.com/watch?v=usva-vfhw1c
Ta och lyssna på den vetja!

http://nogg.se/alanna

 
Nina

Nina

9 september 2008 13:56

Hej Soran! Låter som att du hade en angenäm måndagskväll! Själv fick men hett matfett i ansiktet och satt med brännblåsor på kinden och läppen! Jävla tur att jag inte är kändis, hade ändå inte gått ut så som jag såg ut! Jag tycker verkligen att man ska åka kollektivt även som kändis! Ni är ju inte bättre än någon annan för det.. Men det tycker jag i och för sig om politiker också, men dom lyssnar ju inte heller! Ha en bra tisdag och kom ihåg, en lagom fylla ger en lagom bakfylla :D

http://ninatofften.blogg.se

 
Ingen bild

andrea

9 september 2008 14:52

Låter som en trevlig kväll =)

 
Maria

Maria

9 september 2008 16:01

Kommunaltrafik kan vara något av de roligaste som finns att bara sitta och titta på människor är fascinerande. Låter läskigt nu när man säger det iochförsig. Jag hade nog svensson-måndag: svullade i mig mat på IKEA-resturangen. Gravt underskattad är den.

http://mariakayeymf.blogg.se

 
Ingen bild

Linnea

9 september 2008 16:25

Jag älskar Anders S Nilsson. Hälsa honom det.

 
Ingen bild

Rebecca

9 september 2008 17:14

Det var en bild på dig, björn och filip hammar på nån blogg (från kristallgalan). Undrar bara hur lång du är :)

 
Elin

Elin

9 september 2008 18:03

Själv var jag på fest i Frankrike, blev tankad av en galen ryss samt tillbringade natten på det absolut sunkigaste hotellet jag någonsin varit på!

Din kväll lät betydligt trevligare.

http://thedevilwears.blogg.se

 
Pernilla

Pernilla

9 september 2008 22:09

http://www.1000apor.se/blog/fullast-pa-kristallen-galan#comments

Du kanske redan har sätt men äch :)

Men hallå vaddå dum i huvet nej soran!!! Anders vad fan skärp dig för i helvete

http://Dahpernilla.blogg.se

 
Ingen bild

Lollo

9 september 2008 23:08

Följer troget din blogg Soran, keep up the good writing!
Jag bara undrar om det är du som tycker att Leif är tuff eller om det är tvärtom, det framgår nämligen inte riktigt av din kommentar... :)

 
Ingen bild

Ebba v Z

10 september 2008 00:40

Soran, jag vill ha Hammars atograf, och Fredriks! ;)

 
Peter Ingestad, komet

Peter Ingestad, komet

10 september 2008 01:47

Swadisthana

:o/

*kompulsivt syndrom*

http://tankesmedjandumbo.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny

10 september 2008 19:06

Söta älskade Soran, inte kan du ha en kostym från Dressman heller. Du måste ha tjänat lite pengar på det du gör, eller hur? Då tycker jag att du förtjänar en riktig killerkostym. Det är Stor skillnad, tro mig. Gå till NK snarast, eller iaf innan nästa gång du ska bära kostym. Kika hos J.Lindeberg, Tiger eller whatever och köp dig en riktigt slimmad jävel för 3-4k. En snygg skjorta från Stenströms bör också inhandlas för en komplett outfit. Puss!

 
Carro

Carro

11 september 2008 16:45

MAHAHAHA!
var det bara jag som reagerade på "finskor" istället för "fin-skor" ? =D det var en nyhet, onyktra finskor som fin skor... Lyckat köp! ;)

http://silverbern.bloggagratis.se

 
Mirja

Mirja

20 september 2008 01:05

Nu kom jag och tänka på att min storebror träffade och blev fotad tillsammans med Pagrotsky (?), på en efterfest i somras. Vilket sammanträffande! På bilden står de bredvid varandra, håller i varandras skägg och ser lite gladfulla ut. Nu vet du det! Kärlek till dig Soran, hoppas det gick bra ikväll på RAW!

http://plums.blogg.se

 
Ingen bild

Julia

30 september 2008 04:59

Jag har konstig humor, en sån där humor som ingen annan förstår sig på riktigt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards