Alla inlägg den 22 september 2008

Av Soran Ismail - 22 september 2008 22:19

Jag tittar på I Ditt Ansikte, nu är det reklamavbrott. En av reklamerna gör mig förbannad, har ni sett den?


Det är en kille som får problem med sitt bredband, då går han till matbordet där de andra sitter och äter, plockar bort locket från en kastrull och lägger det på modemet. Samtidigt som detta pågår har de lagt en voice-over som säger "Nu breddar vi vår service så du kan få hjälp när du behöver. Nästa gång ditt bredband krånglar så slipper du lägga locket på."


På riktigt. Det är reklamen. Det borde fan vara olagligt att göra så dålig reklam. En pinsam ordvits. Ha i åtanke att det här är en nationell reklam, ingenting som visas på en lokal kanal i Göteborg. 


Det provocerar mig att folk har fått säkert uppåt 100 000 kr för att komma på det här. Att det här suttit folk i ett rum och brainstormat, utan att komma på någonting. Tills ett av genierna i rummet säger "men om säger att man inte längre behöver lägga locket på när man får problem, och samtidigt lägger han ett riktigt lock på sitt modem." Varpå de andra har svarat "JA! gör vi. Det är genialt!". 


Jävla idioter.

Av Soran Ismail - 22 september 2008 20:29

När jag blev sjuk för 10 dagar sedan tänkte jag "skönt att det kom nu i alla fall, då kommer jag inte vara sjuk under turnén". Nu börjar jag känna mig sjuk igen. Ordentligt sjuk. Helt otroligt. Förhoppningsvis går det över, för det här är verkligen inte bra timing.


Ganska lång dag idag med två inspelningar, dels för nollrasism-kampanjen dels POOCS som kommer visas på comedytv.se i sinom tid.

Det är bra med variation, brukar man säga. Något som man definitivt får säga att det här jobbet har. Först en bild från POOCS - inspelningen med Hasse och Ola. 


Sen en bild från inspelningen av reklamfilmer till Nollrasism-kampanjen. Här är jag som nynazist. Trovärdigt? Kanske inte, men snyggt.



 Resultatet av dagens sketcher kommer nog om ett par veckor. Nu ska jag fixa lite pulvermos med falukorv och avnjuta ett till avsnitt av I Ditt Ansikte. Hoppas att jag blir botad av det. 

Av Soran Ismail - 22 september 2008 03:06

Befinner mig i Knivsta nu. Åkte hem för att fixa några saker innan turnén drar igång. Skriva ut papper t.ex och klippa mig.


Eftersom jag är sämst på tid så sitter jag uppe och skriver klart sketcherna som ska spelas in till Nollrasism i morgon bitti.


Nåja, en passande låt hinner vi alla fall med. Denna gång fantastiska Robyn.

God Natt. 

Ovido - Quiz & Flashcards