Direktlänk till inlägg 15 september 2008

Noll-Rasism på tv4

Av Soran Ismail - 15 september 2008 14:33

Tänk att jag visste ca fem dagar i förväg att det skulle stå en taxi och vänta på mig precis utanför min port kl 12:30 och ändå lyckas jag komma försent! Det är nästan så att jag blir imponerad över mig själv. Lite skrämd, men även imponerad.


Så skrämd och imponerad åkte jag mot tv4-huset och vårt möte. Det är kring "Noll-rasism veckan" som de har på fyran. Ni vet, en hel vecka utan rasism. Jag ska spela in lite sketcher som ska få er att skicka in era bidrag. Det var ett bra möte så vi kör på. Nu ska jag sätta mig och skriva roliga sketcher alltså.


Det är mitt jobb, och jag måste säga att jag trivs väldigt bra med det.

Hur är ert? 

 
 
Nina

Nina

15 september 2008 15:08

Ditt jobb verkar roligare! Mitt jobb är att ta hand om bråkiga (och snälla) ungdomar (Är fritidsledare). JUST NU är jag dock arbetslös..Så just nu skulle jag gärna skriva roliga sketcher till tv4! =)

http://ninatofften.blogg.se

 
Ingen bild

johannes

15 september 2008 15:25

för jävligt. torkar gamla i röva.

 
Malin

Malin

15 september 2008 16:23

Du har tur du, en annan sitter i härliga kontorslandskap på handelsbanken och fibblar med lån & räntor... hua!

http://farstaglitter.blogspot.com

 
Mikaela

Mikaela

15 september 2008 16:30

Jag förstår att du trivs med det. Mitt jobb handlar mest om att hänga med en person som lika gärna skulle kunna vara min vän, se på film, lyssna på musik, laga mat, diska, torka bajs, shoppa... osv. Det är också väldigt trevligt.

http://stalkamig.blogg.se

 
Ingen bild

Cilla

15 september 2008 16:58

Ja, det är ju inte så tokigt.. Men jag är en kontorsråtta jag.. Sitter och har kundkontakt.. Är på mycket tjänsteresor hit och dit.. Inte så mkt pappersarbete som tur är, utan det är mest datorn och telefonen.. :) /7Tjej på 23

 
Alanna

Alanna

15 september 2008 17:02

Ajälv har jag massa läxor,prov,inlämningsr och dylikt. HEMSKT! nåja börjar gymnasiet nästa höst. Antar att det bli bättre då

http://nogg.se/alanna

 
Ingen bild

Ida

15 september 2008 17:15

Ditt jobb är ju lugnt sjukt mycket bättre än mitt. Egentligen har jag ju inget, men studier måste ju räknas. Jag måste fråga, har du någon gång upplevt att du faktiskt har nytta av att kunna räkna ut derivatan av 10logaritmer? Eller kanske veta hur man skriver en väldigt utredande bokrapport? Hihi, jag är bara lite nyfiken.

 
Ingen bild

Marcus

15 september 2008 17:47

Till Ida så måste man bara säga att man också varit där och JA man får absolut användning för sina matematiska kunskaper OM man väljer ett arbete eller vidarestudier inom ett ämne där matematik krävs. Har du planerat att leva ett Svenssonsliv som brevbärare så kanske du borde skita i den matematiken.

Angående mitt eget jobb så är det förjävligt. Arbetar ute på Arlanda med packetering av matvagnar till flygplanen. Får stå i en fin vit rock med hårnät och lägga i mugg, vatten, kallmat... mugg, vatten, kallmat osv i ca 500 förpackningar innan man byter uppgift till att lägga i mugg, juice, kallmat istället till nästa flygbolag. Sen kommer rasten och jag som ensam svensk får lyssna på persiska i 30min innan vi återgår till det givande arbetet.

Soran, var glad :)

 
Ingen bild

anna

15 september 2008 17:55

nyblivern gymnasieelev.. så det är väl mest prov o sådant framför mig just nu. men annars så är det okej.
ska bara tillägga att din blogg är väldigt underhållande o kul att läsa :D

 
stort och smått

stort och smått

15 september 2008 18:17

Jag vantrivs som underbetald kontorsråtta på ett finansbolag. Men jag filurar på vad jag ska bli när jag blir stor *tänk tänk tänk*

http://agneta.bloggagratis.se

 
trollpackan kvastar in!

trollpackan kvastar in!

15 september 2008 19:05

Jag trivs som egen klädnasare måste jag säga*skratt* Mycket bättre än att jobba inom landstinget;)och så blir det ju så att jag kan ha en välfylld garderob själv*fniss* och kan bestämma tiderna hyfsat själv eftersom vi bara har öppet 3 dgr/vecka.
Ha en skön kväll!

http://trollpackan

 
Ingen bild

Linn

15 september 2008 19:06

Hej Soran!

Jag har inte åldern inne ännu, utan går fortfarande på gymnasiet! Men där är det faktiskt superkul! Våran klass gör så grymt mycket kul tillsamans! Imorgon ska vi t ex upp till Sthlm i en vecka. Kanske får man se en skymt av dig då? :)

 
Ingen bild

andrea

15 september 2008 19:08

Är inte riktigt där ännu x)
Det är dock väldigt mycket just nu...

 
Ingen bild

Sara

15 september 2008 19:40

Jag har nyss börjat plugga i Uppsala. Bättre kan det inte bli :)

 
Ingen bild

Johanna

15 september 2008 19:46

Ja, går fortfarande nian, men stressandet börjar kännas... Det är prov som ska göras, prao som ska fixas... Just nu skulle jag väldigt gärna sitta och skriva sketcher. Om de skulle bli roliga när jag skriver vet jag däremot inte...! ;)

 
Ingen bild

alex

15 september 2008 20:34

jag är komiker fast på mindre scener vill inte bli nya soran eller verkligen inte nya björn som har tidningen efter sej hela tiden nej klara mej utan det lycka till med allt. men det är väldigt kul jobb och sen har jag ju ett extra jobb på ica maxi // alex 22år

 
Lisa

Lisa

15 september 2008 21:36

Jag flydde konststudierna for att bo i Italien ett ar dar jag har mina rotter. Arbetar som barnflicka i en snorrik familj och de skammer bort mig som om jag vore deras dotter. Jag har det bra, men jag saknar Sverige. Man vill ha det man inte vill ha, visst?

http://dalbo.blogg.se

 
Malin

Malin

15 september 2008 21:39

Jag förstår inte riktigt det där med noll-rasism vecka, varför begränsa det till en vecka liksom?

http://malinitis.blogg.se

 
Ingen bild

R

15 september 2008 22:22

Jag jobbar inom psykiatrin (slutenvården). Det finns många fördomar, men för det allra mesta stämmer inte dessa utan är just fördomar. Men ibland stämmer de och då tänker jag: "Det här är som att jobba på psyket!".

 
Ingen bild

P

15 september 2008 23:51

Tja! Jag jobbar på Folketshus här där jag bor. Är för de mesta i bowlinghallen, men hjälper även till runt om i själva kåken också. Har en velande chef, och gamla gubbar till arbetskollegor men de är sjukt kul! jag är super nöjd med mitt jobb :) Varierande, lärorikt och socialt. Trevlig blogg btw.

 
Mirja

Mirja

17 september 2008 18:24

Shit vilken mysig blogg! Blev lite glad av den, kändes kravlös och fin. Har blivit hookad på Stand up och googlade runt lite, hittade hit.

Kul att du också förstod storheten med I ditt Ansikte, dock hade jag ganska mycket ångest där jag satt i soffan i väntan på att de skulle uppträda. Var skiträdd! Trodde publiken skulle stena dem eller något. Mina jobb kickar också ass. I ditt ansikte!

http://plums.blogg.se

 
emmy

emmy

18 september 2008 18:45

mitt jobb är underbart! Jag bakar, fikar, tittar på tv, spelar fia med knuff, går promenader hela dagarna. Och det vet min chef om. För det är mitt jobb. Anledningen till att jag får göra allt detta och få betalt är för jag gör det i sällskap av lindrigt utvecklingsstörda. Då blir man alldeles lycklig, för man gör en insats och får människor att må bra samtidigt som man själv mår sjukt bra av det! Sen pluggar jag till socionom också. När jag inte jobbar. Människor är min grej, verkar det som...

http://www.metrobloggen.se/sexiness

 
Ingen bild

Julia

30 september 2008 04:57

Bäst att göra dig glad då och dessutom gillar jag siffran 3 så jag blir gärna det 23:e inlägget! Om man är kär i dig, vad händer då?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards