Direktlänk till inlägg 23 september 2008

Dålig timing

Av Soran Ismail - 23 september 2008 17:08

Jag skrev igår att jag började känna mig sjuk. Att jag hoppades på att det skulle gå över. Ack så fel jag hade. Jag mår riktigt dåligt.


Jag vaknar kl 9, huvudet känns som att det håller på att sprängas. Eller nej, det känns som att kraniet, sakta och inte speciellt säkert, håller på att krympa. Ögonlocken är stekheta, likaså pannan. Då och då trycker jag på tinningarna för att trycket ska släppa, och det hjälper lite grann. Med jämna mellanrum får jag rysningar genom kroppen och gåshuden visar sig. Det smärtar i kroppen, främst i handlederna och armhålorna. Då och då känner jag hur jag börjar svettas. Jag fryser och svettas i en vidrig kombination. Den enda gången jag kan må någorlunda ok är efter jag tagit en Ipren, och det varar i max 30 minuter. Detta är en sådan period. Men då har jag ändå halsont.


Och eftersom varje försök till att äta någonting har resulterat i att jag måste kräkas likt en bullemipatient så har jag konstant tom mage. Ipren i tom mage = ont i magen.


I morgon kl 10:30 åker vårt flyg från Bromma, och jag har inget hårt gitarrfodral som jag kan transportera gittaren i. Så jag var så illa tvungen att bege mig ut och köpa ett. Det börjar med att jag går till en affär som ligger alldeles i närheten av där jag bor. De har inte det jag letar efter, så jag blir hänvisad vidare. Samma historia upprepar sig och till slut befinner jag mig, två timmar senare, på min sjunde musikaffär. Nu har jag hunnit enda fram till söder. Inte heller de har något. Jag får alltså åka tomhänt tilbaka, väldigt irriterad. Dels över huvudvärk/illamående/halsont/magvärk/feber, men dessutom över att jag inte kommer kunna framföra min låt under turnéns första vecka. Jag blir arg som fan på alla musikaffärer som inte har detta innestående, men inser att det egentligen bara är projicering från min sida. Jag är egentligen arg på mig själv som inte har tagit tag i detta tidigare. Då hade jag kunnat legat kvar hemma och kurerat mig, med ett gitarrfodral i lägenheten.


Jag återvänder till den första butiken som ligger vid mig för att beställa hem ett fordral. På så sätt kan jag i alla fall ha det på resten av turnén. Jag pratar med en annan kille än tidigare, han frågar vad jag vill beställa hem. Jag förklarar och han säger "jaha, men det har vi inne på lagret(!). Vänta ett ögonblick så ska jag hämta det." Det var tur att han gick iväg för annars hade stackarn fått en utskällning för att han hjälpte mig.. dumt.


Nu har jag köpt bananer och filmjölk och hoppas att jag inte kommer kräkas upp det igen. Jag hoppas innerligt att det är någonting jag ätit som försvinner ur mitt system snarast, för det här är verkligen inte rätt läge att bli sjuk. I morgon börjar som sagt vår turné med 54 föreställningar på 42 dagar. Under den här tiden ska jag dessutom hinna med tre tv-inspelningar också, samt skriva manus till ett annat projekt. Och så fort turnén är klar väntar ett par inspelningar till.


Det här är oacceptabelt, jag har liksom inte tid att vara sjuk. Jag vet bara inte vem jag kan ta upp det med. Alla som har någorlunda koll på humor vet att timing är A och O (oavsett situation). Detta gäller tydligen inte bara när man drar ett skämt, utan även sjukdomar. 


Problemet är också att det här inte är något jobb jag kan sjuksriva mig till. Oavsett hur jag mår i morgon så ska jag leverera en grym show för alla som tar sig tiden och betalar pengarna för att komma och kolla. Det lovar jag.


Problemet är bara att jag inte kommer kunna njuta av det.. 


Ps. Jag vill be om ursäkt till er tjejer som kom fram och ville prata på tunnelbanan om jag verkade lite otrevlig. Men jag hade fullt sjå med att stå på benen. Hoppas att ni förstår. Ds.

 
 
Mikaela

Mikaela

23 september 2008 17:45

Tusse! Du borde ringa till någon som kan springa fodralärenden åt dig och badda din panna som de gör i filmerna!

http://stalkamig.blogg.se

 
Ingen bild

Emelie.

23 september 2008 17:52

Krya på dig Soran!
hoppas det känns bättre snart.
(:

 
Ingen bild

Amanda J

23 september 2008 17:55

Nej asså fan Soran, jag tycker riktigt synd om dig.
Sånt där är inte kul.

 
Ingen bild

Ellen

23 september 2008 17:56

Ajdå, låter inte som någon höjdare precis :/ Hoppas att du blir återställd så fort som möjligt.

Krya på dig!

 
Nina

Nina

23 september 2008 18:01

Håller med föregående talare, låter absolut inte roligt att vara sjuk! KRYA PÅ DIG !

http://ninatofften.blogg.se

 
Ingen bild

nh

23 september 2008 18:11

Du måste äta glass!
Det är utan tvekan den bästa kuren. Krossad choklad och så lite varma hallon på. Mirakelkur!

 
Malin

Malin

23 september 2008 18:51

Krya på dig Soran ! (:

Inte kul att va sjuk, o ännu mer INTE kul för dig att va sjuk just nu när turnén drar igång.


http://thunborgarn.webblogg.se

 
Ingen bild

Lina

23 september 2008 18:54

Stackars dej!!
Hoppas du frisknar till snabbt
och att du e frisk tills på lördag när jag ska komma och titta i halmstad! LÄNGTAR!

 
Ingen bild

Tjejnamn

23 september 2008 19:01

Naaw. Jag hoppas du aldrig blir frisk. Puss :)

 
Ingen bild

Frida

23 september 2008 19:07

Snacka om perfect timing...! Hoppas det blir bättre snart, inte roligt att stå och roa andra när man själv inte mår särskilt bra, förstår jag. Krya på dig. :)

Din blogg är bäst, förresten. Började läsa för ett par dagar sen, är helt fast!

 
andrea

andrea

23 september 2008 19:08

Fan vad trist, tycker verkligen synd om dig Soran! :( Sömn gjorde mig frisk så om jag vore du skulle jag lägga min riktigt tidigt ikväll. Krya på dig! :)

http://barandrea.blogg.se

 
Allie

Allie

23 september 2008 19:10

Aj aj det var ju ingen höjdare och bli sjuk nu. Hoppas du känner dig bättre snart då. :)

http://whirlygirl.blogg.se

 
josefin

josefin

23 september 2008 19:22

Krya på dig, vi ses på fredag :)

http://ijs.blogg.se

 
Ingen bild

KM

23 september 2008 19:47

Stackare!

 
Ingen bild

A

23 september 2008 19:54

Du får krya på dig! Inte kul att stå på scen med dundersjukan, antar jag. Hoppas du mår bättre imorgon, så att du orkar med showen. Jag kommer då, vi ses :)

 
Ingen bild

Selen

23 september 2008 20:36

Detta kanske låter knasigt... Men prova att äta detta: Färsk riven ingefära, hackad vitlök, honung och lite citronsaft i en och samma röra. Kan inte säga att det är speciellt gott, men det har hjälpt mig när det verkligen har krisat. Krya på dig söt!

 
Karolina

Karolina

23 september 2008 20:38

typiskt! sånt händer alltid mig också, timingen i mitt liv slutade i och med min födsel. hoppas du kryar på dig tills jag ska se dig på lördag i h-stad. bli frisk nu- make me proud!

http://www.tollan.blogg.se

 
Alanna

Alanna

23 september 2008 20:53

Krya på dig Soran!
Har ett gitarrfodral! :D

http://nogg.se/alanna

 
Cristian

Cristian

23 september 2008 21:03

Krya på dig Soran

http://elloco.blogg.se

 
Sofia

Sofia

23 september 2008 21:05

Nej men stackare! hoppas att du mår bättre snart! jag avskyr verkligen att vara sjuk, det är det värsta jag vet!
Om du inte hade hittat något fodral så hade jag kunnat komma och låna ut min gitarr till dig, men nu odnade det sig som tur var!

Krya på dig somsagt Soran! Läs gärna min nystartade blogg, är ingen höjdare på att skriva men jag skriver ner mina tankar. Jag skulle bli väldigt glad om du kunde ge någon trevlig (eller otrevlig om det skulle vara så) kommentar på något inlägg.

http://rehnet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

N

23 september 2008 21:28

Hoppas du mår bättre nu! Annars tycker jag du ska gå till doktorn, om inte annat kan de skriva ut medecin mot halsont. Krya på dig!!!

 
Maria

Maria

23 september 2008 22:04

Krasst värre, du får ta och hantera stressen på något sätt så att du inte kör immunförsvaret in i väggen. Krya på dig och ta det lungt i den mån du kan Soran

http://mariakayeymf.blogg.se

 
Fairy

Fairy

23 september 2008 22:06

Är det inte sjukt hur mkt man uppskattar sin välfungerande kropp efter sånna hemska sjukdomar.
ont i kroppen, illa mående, huvudet värker osv...

Men soran, försökt o se det positivt.
Inget varar för evigt, och det gäller din insjukning framför allt.
Snart är du fit for fight..
O din karriär är på väg uppåt uppåt...
lycka till meg giget imorrn o sov mkt, hjälper tillfrisknandet..

/fairy

http://ochjag

 
Ingen bild

Sofie

23 september 2008 22:23

köp hem lite Ben & jerrie's,bädda ner dig och sätt på en mysig disneyfilm, typ som Lejonkungen. B&J har släppt en ny smak nu som heter Half Baked som är helt himelsk!

Krya på dig snygging!

 
Sanna

Sanna

23 september 2008 22:47

Man får ju inte skratta åt en sjuk människa men jag satte mackan i halsen när jag kom till raderna där du var tillbaka på ruta 1 (musikaffären). Krya på sig nu och kör så det rafflar i taket, ja och hoppas du får någon behållning av hela turnén också.
//Sanna

http://sancha.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

23 september 2008 23:21

Soran, du löser det. Sitdowncomedy kanske?

http://dalbo.blogg.se

 
caroliten

caroliten

23 september 2008 23:25

jag förväntar mig att du svarar!
tycker du ska komma till nässjö och göra nässjöborna lite gladare, annars kan du ju hota med att smitta ner hela högen.

http://www.carolineohling.blogspot.com

 
Malle

Malle

23 september 2008 23:53

Nej uch stackare :(
krya på dig!

http://maddedans.blogg.se

 
Ingen bild

V

24 september 2008 05:07

Nej fy fan va illa. Käka färska dadlar, de är hur nyttiga som helst, jag lovar!
Och nu får du ta o berätta om hur det gick igår kväll!

 
Nico

Nico

24 september 2008 21:06

Krya på dig! Jag hoppas att du blir frisk snart :)

http://plaettan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards