Direktlänk till inlägg 26 september 2008

God Natt

Av Soran Ismail - 26 september 2008 03:42

Efter giget gick jag ut för att träffa ett par vänner ett tag. Jag blev inte så långvarig, men under den korta tiden jag var där hann det ändå komma fram lite personer. Den som utmärkte sig mest var en kille som kom fram:

 

Kille -  Tja, Isak heter jag.

Jag - Tja. Soran.

Kille - Jag vet, jag har sett dig i Parlamentet.

Jag - Jaha, vad kul.

Kille - Är det ok om jag går och beställer en flaska champagne till dig? (Han plockar fram sin plånbok)

Jag - Haha va?

Kille - Är det ok om jag bjuder dig på en flaska champagne?

Jag - Nej det är verkligen jättebra tack. Jag dricker bara Cola ikväll, vi ska jobba i morgon. Men tack som fan ändå! 


Ytterst märkligt. Han var trevlig, men ändå jävligt konstigt gjort. Det känns helt absurt att ha en främmande kille som kommer fram och bara vill bjuda en på en flaska champagne. Det är inte en cider eller en drink, utan en flaska champagne.. Fast det finns kanske en och annan tjej som känner igen sig i detta. Vad vet jag.


Som god natt-låt: Covers är sällan bättre än originalet. Men här har jag lyckats hitta en som jag faktiskt tycker lyckas riktigt bra. Det är bandet Lillasyster som gör en cover på Rihannas Umbrella. Jag har lyssnat lite på deras andra låtar och det är ingenting jag gillar, men just den här låten gör de riktigt bra. Det är inte alls lika "sexigt", utan mer fokus på det som är bra i låten, vilket är texten. 


God Natt. 


 
 
Sofie

Sofie

26 september 2008 08:19

Jag håller med om Lillasyster, jag gillar inte deras andra låtar men umbrella har de fått mig att tycka om. Har aldrig riktigt gillat Rihannas version så!
Ser framemot att se er uppträda den 16!
/Sofie

http://www.sofiespekulerar.blogg.se

 
Ingen bild

Sophie

26 september 2008 09:39

Får man våga gissa på att det var Jonatan och gänget som du hängde med efter föreställningen?

 
Tobias

Tobias

26 september 2008 10:31

Jag gillar låten, du lägger ofta upp sköna låtar. Jag har lite annorlunda musiksmak brukar folk säga. Min favoritlåt för tillfället går inte att hitta på youtube (utom dålig live version) men jag hörde den på en blogg så jag skickar länken så kan du lyssna om du vill. Vidga dina musikvyer, du kanske hittar en genre du gillar. Jag ser fram emot eran turné, jag ska kolla på er i Umeå =) här är i alla fall låt länken:

http://enorangegiraff.blogspot.com/2008/09/margot-and-nuclear-so-and-sos-childrens.html

du är grym // Tobbe

http://www.tobbeidig.blogspot.com

 
Maria

Maria

26 september 2008 10:55

Champagne-incidenten påminner mig om något John Mayer sagt:

"I am beginning to know what it feels like to be a woman. To have people looking at you all the time. And I'm sorry ladies, I had no idea! But people are looking at me all the time. It's like I have musical boobies!"

http://mariakayeymf.blogg.se

 
Cristian

Cristian

26 september 2008 12:08

FörlåT att jag frågar här Soran. Men när kommer ni till Malmö och finns det biljetter kvar???

http://elloco.blogg.se

 
Ingen bild

M

26 september 2008 12:12

Cristian, kolla på ticnet.se

(jag vet, man blir skitbesviken när en annan bloggläsare svarar i bloggarens ställe, men just denna fråga var av den art att jag tyckte nästan det var oförskämt att be Soran kolla upp på ticnet om det finns biljetter kvar)

 
AB

AB

26 september 2008 18:22

Oj om nån ville bjuda mig på en hel flaska champagne hade jag tamejfan svimmat..

Kolla in Vanilla Sky's version. Mer fokus på komiken i låten :) men dom är bra.
http://www.youtube.com/watch?v=TvC6VS4Np4U

http://anonabee.blogg.se

 
Cristian

Cristian

26 september 2008 21:35

Tack M. =)

http://elloco.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards