Direktlänk till inlägg 30 september 2008

Siffran 22

Av Soran Ismail - 30 september 2008 01:51

Jag hatar siffran 22. Det är min tvångstanke. Jag är helt övertygad om att någonting hemskt kommer hända när jag är 22. Varje gång sekundvisaren ska visa på 22 så blundar jag. Jag vill inte se den äckliga siffran. Problemet är att siffran 21 är mitt favoritnummer. Så därför hamnar de i konflikt med varandra ibland.


Men hursomhelst, det jag vill komma fram till är att någon av er måste skriva en till kommentar på inlägget med 22 kommentarer. Annars kommer någonting hemskt att hända. Och varje gång ni ser att det är 22 kommentarer på ett inlägg så måste ni se till att det blir en till. Jag kan inte göra det själv för det är fusk, och fusk lönar sig aldrig. Så om ni vill vara gulliga och respektera det faktum att jag hatar siffran 22 så skulle jag vara glad. Nu kommer antagligen något hemskt att hända eftersom jag tar upp siffran 22 så ofta i ett och samma inlägg... men det måste förklaras.

Så att vi aldrig mer får 22 kommentarer på ett inlägg.

 
 
Sofia

Sofia

30 september 2008 03:05

Hur ska du då göra när du fyller 22? ;P

http://atraxy.blogg.se

 
Ingen bild

ida

30 september 2008 08:29

ja herregud, det kommer ju bli ett helt år fyllt av ångest för dig.. kämpigt^^

 
Mirja

Mirja

30 september 2008 10:20

Du är knäpp! Jag gillar't.
Den här (den ovanför) låten sjöng vi på cabarén förra året. Nostalgi!

http://plums.blogg.se

 
Malle

Malle

30 september 2008 13:38

jag ska tänka på det o slänga in en kommentar så fort jag ser att de är 22

http://maddedans.blogg.se

 
Pia

Pia

30 september 2008 14:01

Vad lustigt. Siffran 21 har alltid varit min favoritsiffra också, av någon oförklarlig anledning som ingen verkar förstå.

Kommer knappa ner en kommentar till dig så fort jag ser att det är 22, Soran. :)

http://stjerndorff.com

 
Sanna

Sanna

30 september 2008 14:16

De här problemen får du ta med en psykolog för hur ska du annars kunna knarta omkring som en 22 åring? Ställ dig framför spegeln och upprepa; -det händer inget, det händer inget, så ska du få se att det säkert händer något....."skoj"! Ha det!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

30 september 2008 14:38

fan vad skön du är x]
fast jag har något liknande, jag ser numret 666 överallt, det förföljer mej! ;|

http://juliaasvensson.blogg.se

 
andrea

andrea

30 september 2008 16:00

Du är lite knäpp Soran, hahahaah :P
22 är ju min favoritsiffra, efter 2 då :)

http://andreaf.bloggagratis.se

 
AB

AB

30 september 2008 17:22

Jag förstår dig. Jag själv hatar siffran 16 av en anledning jag inte tänker ta upp här. Men hemskt var det när jag fyllde 16, trodde absolut att nått skulle hända. I 365 dar var jag ett nervous wreck typ. hm. Men ingenting hände och det var ju tur det. :) (är btw 22 nu, men inte länge till...)

http://anonabee.blogg.se

 
Nico

Nico

30 september 2008 18:35

Va gulligt med tvångstankar :) Jag har också massor, allt från i vilken ordning diskmaskinen ska plockas ut till att jag inte får äta innan de har sagt något på TV. Jag är nog lite störd...

http://plaettan.blogg.se

 
Ingen bild

Sara HM

30 september 2008 19:11

Hej Soran! Är ett stort fan av din blogg sedan en tid tillbaka och var idag tvungen att kommentera för första gången. Blev helt chockad när jag såg att du har precis samma nojja som jag. Jag får hjärtsnörp när min klocka slår 22.22 och liknande, heelt sjukt. Är lite nervig eftersom jag också närmar mig 22, men skönt att jag inte verkar vara ensam om min lilla handikapp ;) Sköt om dig och fortsätt göra ett helt underbart jobb, både med bloggen och inom komiken, håller utkik efter dig och tycker du är helt toppen! Många kramar

 
Niclas_B

Niclas_B

3 oktober 2008 12:11

Lite småjobbigt att inläggen stannade vid 11 (hälften samt att 1+1=22 - surprise, va?) så jag slänger in ett inlägg och passar samtidigt på att, kanske överraskande, säga att det här var en härlig blogg och för mig en ny bekantskap. Hoppas se mera av dig! Lunka på! :-)

http://niclas-b.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards