Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Äntligen hemma

Av Soran Ismail - 8 november 2008 07:13

Efter den ofrivilligt längsta promenaden i mitt liv. Över fyra timmar i regnet.


Det började med att jag behövde koppla bort allt jag har i huvudet för jag mår inte så bra av att jobba så mycket som jag gör just nu. Lösningen blev fest. Men eftersom jag är så trött som jag är så blev det aldrig så kul som det kunde ha blivit. Så vid halv tre bestämde jag mig för att åka hem.


Väl hemma märker jag att jag har tappat bort pluppen som gör att jag kommer in i porten under nattetid, vilket innebär att jag måste vänta tills kl blir 07:00 innan portkoden aktiveras igen. Eftersom jag inte vill väcka någon vän, och absolut inte vill tillbaka till krogen så bestämmer jag mig för att börja vandra helt enkelt.


Till en början var det riktigt skönt att få vädra tankarna lite och rensa huvudet med frisk luft. Men efter de två första timmarna så började jag frysa ordentligt, och smärtan i fötterna var ingen fest. Nu var det inte ett dugg kul att promenera längre. Men någon timme senare så vände det igen.


Jag kom att tänka på alla som lever så, på riktigt. Som inte kan invänta ett speciellt klockslag då en portkod aktiveras så de kan gå in och komma åt sin lägenhet. De har inget hem.


Som inte kan ringa sina vänner och bo hos dem. De har inga vänner kvar. De har ingen familj. Det har jag. Och det var nog därför det här hände mig. Så att jag skulle uppskatta det. Nu gör jag verkligen det, jag är uppriktigt glad. Inte alls irriterad, som jag hade trott efter en sådan här incident.


Jag har trots allt gått den överlägset längsta promenaden i mitt liv.


Helt ofrivilligt

 
 
emelie

emelie

8 november 2008 10:23

så sant !

http://softagalet.blogg.se

 
Ingen bild

Tina

8 november 2008 11:39

Ta hand om dig själv Soran, och ta det lungt. Om du inte mår bra av att jobba så mycket som du gör, jobba inte så mycket som du gör. Finns stor chans att du kan få magkatarr och andra sjukdomar. Jag fick magkatarr av livsstress förra hösten och tro mig, det är pissigt värre att må dåligt. Do something before it's too late. Krams

 
Linn

Linn

8 november 2008 11:58

Nu fick du mig att tänka efter... man inser ju inte hur bra man har det förrän man har förlorat det som var bra. Man måste ta vara på sina medmänniskor annars kanske man står ensam en dag och det vill man ju verkligen inte.
Ta det lugnt. :)

http://linnastrom.blogg.se

 
MalinTh

MalinTh

8 november 2008 12:01

Ge dig själv en väl behövd mini-semester, Soran. Om det funkar med kommande standup gig och tv-inspelningar. Ett par dagar av vila. Att vara ute och turnéra tar på krafterna omedvetet. Man känner det inte då, under turnén men, man känner det efteråt. Som du verkar göra nu.

Ta en mini-paus och kom tillbaka som en kry själ igen ! :)
Du förtjänar det.

Hejsvejs ifrån Götet

http://www.finest.se/HeavenlyLife

 
andrea

andrea

8 november 2008 12:52

Du borde kanske dra ner på tempot lite, jobba mindre. Det måste varit tufft att turnera runt i hela Sverige under så här kort tid, inte konstigt att du känner så här efteråt. Som tidigare sagt, ta dig en välbehövd vila.

Då kanske den ofrivilla promenaden gjorde dig gott i alla fall ;) Det är först i svåra tider som man lär sg att uppskatta det man har, eller förstår hur andra har det om man så bara utsätts för det under en kort tid - 4 timmar ;)

http://andreaf.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

8 november 2008 14:01

Tråkigt att du mår dåligt över att du jobbar så mycket. Kanske ska ta en time-out eller iallfall minska tempot. Men vilken fin insikt du kom på iallfall i allt det dåliga! Ta hand om dej!

http://lajnda.bloggagratis.se

 
Malle

Malle

8 november 2008 15:18

Men du, take it easy, försök relaxa!
Det är inte bra o jobba sådär mkt.
jag gjorde det förra året, och det är inte kul, jag vart inlaggd på sjukhuset. Men när ska inte du hamna.
Men ta hand om dig!

http://maddedans.blogg.se

 
Robin

Robin

8 november 2008 15:43

Tack för att du slet med mig igår! Ledsen att jag inte hade småpengar över till garderoben..Då hade du sluppit promenaden..Jag förstår inte varför spriten ska vara så svår att låta bli när den är gratis.. Mår som jag flrtjänar idag. Hör gärna av dig i min blogg eller mail, pr.gustafsson@gmail.com

http://www.kanal5.se/gaybloggen

 
Julia

Julia

8 november 2008 17:20

Som sagt, dra ner på temopot så du inte sliter ut dig helt och hållet. Skulle vara väldigt tråkigt

Tycker lite synd om dig att gå runt och frysa=P

http://gnisslia.blogg.se

 
Ingen bild

cornelia.

11 november 2008 18:08

lyckades idag låsa ute mig och fick också spendera runt fyra timmar ute i regn och över lag för jävligt väder. kom då till att tänka på detta inlägget och nu när jag är hemma igen är jag inte heller alls så irriterad som man brukar bli vid såna här situationer. så tack för det. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards