Direktlänk till inlägg 16 november 2008

God Natt

Av Soran Ismail - 16 november 2008 04:28

Idag har vart en riktigt bra dag. Utöver ett fantastiskt bra gig i Jakobstad inför en underbar publik så hade vi en riktigt trevlig utekväll i Vasa. Ovanpå detta ser jag nu att Liverpool, Brynäs och Inter alla har vunnit sina matcher. Dessutom har både Zlatan och Gerrard gjort mål. Som en extra bonus så förlorade Arsenal. Härligt.


Jag loggar in på min Facebook och reagerr på antalet vänner-förfrågningar. Visst att det trillar in ett tio-tal om dagen, men nu var det närmare 50 stycken. Samtidigt läser jag era kommentarer och kommer på att Extra Extra har sänts idag, vilket jag hade glömt bort helt. Fokuset låg på jobbet som skulle göras idag, inte det som gjordes i tisdags. Och jag undrar om inte Måsses uppmaning till tittarna att lägga till mig på facebook minsann klipptes med? Det känns som det. I övrigt hoppas jag att programmet blev bra.. som vanligt har jag själv missat det och till skillnad från Parlamentet så läggs de sällan ut på youtube. 


Jag lämnar er med en låt framförd av två deltagare i årets Idol. Ett klipp som majoriteten av er säkert redan har sett. Eftersom jag har jobbat så mycket under hösten så har jag missat i princip varje avsnitt av idol, vilket är synd. Men jag försöker kolla ikapp så gott jag kan på nätet, och min uppfattning (likt många andras verkar det som) är att det här årets finalfält är det överlägset sämsta i tävlingens korta historia. Men två som sticker ut är Anna och Kevin. Kul då att de framförde en låt tillsammans och gjorde det riktigt bra dessutom. Finns det någon rättvisa så är det de som gör upp i finalen, när nu den är. 


Kul att se Anna visa lite känslor också. De klipp som jag sett tidigare har vart väldigt monotona och enbart byggt på hennes enastående röst. Men här fick man se att hon lever. Riktigt bra tycker jag. 


God Natt.


Ps. Grattis på 21-års-dagen Erika Lidman. Ds. 

 
 
Erika

Erika

16 november 2008 06:55

Jag kollade lite då och då på Extra Extra och ja, Måns nämnde något om att du hade Facebook!
Man glömmer ofta bort det, men Idol söker en Popstjärna och dit platsar Kevin Alice såklart. Anna är bra, men hon är ingen popstjärna. Även om hon inte kommer till final lär hon få skivkontrakt...

http://www.thoressons.blogg.se

 
coz

coz

16 november 2008 07:21

Ha.
Se en rolig blogg.
Helt allvarligt-typ.
Och du!
Tänk om Zlatan skulle stava sitt namn zom du!
slatan!
Fan va billigt det låter!
Ändra till ZORAN please-PRONTO!
Vi hörs!
Tack för din blogg!
Coz-konstnär i Tumba del Sol.

http://fader-coz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

v

16 november 2008 09:53

Men Extra Extra går i repris nu på fredag tror jag.. det var ett väldigt kul avsnitt förresten!

 
Ingen bild

Kerstin

16 november 2008 11:16

Hela Extra Extra avsnittet finns på tv3 webbtv:
http://viastream.player.mtgnewmedia.se/inner.php?TvSkin=tv3_swe&TvFlag=tv3

 
Ingen bild

Erika

16 november 2008 11:42

Haha vad kul, Tack :) Vilka påhittiga vänner man har.

 
Ingen bild

johanna

16 november 2008 13:06

Ja, zlatan gjorde mål och du var med på extra extra, helt underbart! :)

 
Sanna

Sanna

16 november 2008 14:49

Tror Kevin vinner!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elin

16 november 2008 15:25

Du är duktig på att skriva!

 
Sara

Sara

16 november 2008 18:22

Jag kom och tänka på att du tycker om folk som lesspar. Då ska du prova att pierca tungan, jag har aldrig skrattat åt mig själv så mycket som jag gör jag nu när jag lesspar. Förhoppningsvis går det över när svullnaden går ner.

http://saralive.bloggagratis.se

 
fairy

fairy

16 november 2008 18:41

Varför har de gett ordet lespa till folk som lespar!
De kan ju inte ens nämna deras "brist" utan att göra den. hahah

Kul att du diggar anna och kevin, håller med, de ska stanna i final!

http://ochjag

 
Malin

Malin

16 november 2008 19:44

Tycker precis tvärtom, Alice och Robin i final!

http://malins.dittkarlstad.se

 
Ingen bild

Pm

16 november 2008 19:51

hehe, inte konstigt att vänner-förfrågningarna dalade in efter Måns invit i gårdagens extra extra. Tyckte annars att det var ett av de svagare episoderna trots lite kul grejjer från Järvheden, men att det skämt som fick mest uppmärksamhet var Appelquists Grädde/Gredrik, det råder väl inte skämttorka ute i landet hoppas jag =)

 
Ingen bild

Johanna

17 november 2008 00:18

Tja Soran,

Extra extra kan man kolla på tv3.se , jag kollar iallafall där. Inte toppenkvalité men det funkar. Gillar din blick när du tyckte ett skämt var ganska lamt...kanske bara var jag som tänkte på och jag kan vara helt fel med.

Hur som helst. Min fråga, fick du ihop något namn till ditt företag?

 
Ingen bild

Jessika

17 november 2008 15:55

Tack för ett superbra gig i Vasa! Både du och Hasse var jättebra! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards