Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Det var ju självaste fan också!

Av Soran Ismail - 6 juni 2009 17:31

Lika lite som någon har missat att Söderling spelar final i Franska Öpnna i morgon så har någon missat att Sveriges herrlandslag spelar match ikväll. En viktigt och antagligen direkt avgörande match till VM i Sydafrika, nästa sommar. Sverige - Danmark. Kl 20:00. Och vad gör jag? Jo, jag ska själv jobba. I Fagersta. Det var ju självaste fan...


Det är som att min bokare har satt sig ner med Lars-Åke Lagrell, och Michel Platini och sagt "ok, kolla här. Ni säger till när det är en viktig, intressant fotbollsmatch i Europa, och så ser jag till att boka in Soran på jobb under den dagen. Om han kommer märka något? Nejdå, oroa er inte. Jag bokar in så långt i förväg att han inte kommer komma på det förrän det är för sent." Ok. Det är kanske inte så troligt att min bokare har möte med dessa herrar, och att Michel Platini lärt sig flytande svenska, men något är det. 


Ända sedan jag började med stand-up så har jag missat i princip varenda viktig match som jag bara MÅSTE se. Ofelbart. Champions League. EM-Kval VM-kval. EM. Och så får jag samtal av Özz som berättar att de blir ett glatt gäng på ca 10 pers som ska kolla på matchen hos honom på hans nya supertv. Kul. Nej det går tyvärr inte, för jag ska jobba. I Fagersta. Och värre än så: med Kodjo! Inget ont om honom i vanliga fall, men han är lika ointresserad av sport som vilken kulturtant som helst. Det gör det hela ännu jobbigare. 


Den 5e September 2007 var jag i Gävle med Hasse vill jag minnas, men då jävlar hjälptes vi åt för att se så mycket som möjligt av den EM-kval matchen. Och Sveriges senaste match, då uppträdde jag med Özz. Då hade jag en "partner in crime" att springa ifrån sällskapet med för att få en glimt av matchens sista kvar. Men nu. En helt liktiltig Kodjo. Det var ju självaste fan också! 


 
 
Ingen bild

M

6 juni 2009 18:24

Tråkigt att du missar matchen! Det är inte roligt att bara få höra resultatet i efterhand...

 
Ingen bild

sofia

6 juni 2009 19:01

Vart i fagersta ska ni vara nånstanns?? :)

 
Ingen bild

Henke

6 juni 2009 20:18

Jag skulle kunna kolla på matchen. Men det kommer jag inte! Anledning: Det är tråkigt. Plus att Betnér är på TV. Det är bättre än all fotboll i hela världen! :D

 
Ingen bild

Soppan

6 juni 2009 20:35

Najj, vilken otur! Stckarn. Du verkar verkligen vilja se den. :)

 
Niclas Besviken B

Niclas Besviken B

6 juni 2009 22:53

Bara så du vet så blev min kodbokstäver fucr och det var ju nästan så det kändes! Fuck, fuck, fuck! F-n, vi var ju det bättre laget men stolpe ut den här gången. Nu är det i princip omöjligt men som Gunde säger: - Ingenting är omöjligt! :-/

http://niclas-b.bloggagratis.se

 
Manne

Manne

6 juni 2009 23:41

Det var ju självaste fan också! Att de där jädra gubbarna har så svårt för att kicka in e boll i ett mål, så att man på engelska kan skrika gooaaaal!!!

http://www.finest.se/Mannefik

 
Ingen bild

Soppan

6 juni 2009 23:48

Har Sverige typ åkt ut nu eller? Eller är dem kvar och tävlar om VM?

 
Madeleine

Madeleine

7 juni 2009 00:09

stackare. :( Men fagersta av alla ställen? haha jösses xD
om vi hade vetat det så kanske jag o tjejligan åkt dit ;) men istället så gick vi vilse i norrtälje..hur de nu gick till xD

http://www.juustdaance.blogg.se

 
Ingen bild

Slipurson

7 juni 2009 00:20

Nyss hemkommen från Greenman i fagersta där du nyss va och missade matchen, måste bara tacka från alla oss som bokat dig långt i förväg att du/ni ville ställa upp för oss trots matchen, grymmt bra show av er båda :)

 
Ingen bild

Miss V

7 juni 2009 00:52

du missade en jävligt dålig match, rackarns rabarber *bitter*

 
Ingen bild

Josefin R

7 juni 2009 01:10

KT always cheers me up! http://www.youtube.com/watch?v=CB-0DKmDqto

 
Ingen bild

N

7 juni 2009 02:16

Det var nog lika bra att du jobbade, du hade nog bara dött i soffan annars...

 
Ingen bild

Roziie

7 juni 2009 02:38

Du ska vara glad att du missade matchen. Var glad att du missade Källströms usla straff som sattes precis där målvakterna älskar att de ska sättas. Du ska vara glad att du slapp Nilssons äckligt misslyckade klack som gjorde så att äclkiga Danmark gjorde mål.
Var glad.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards