Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Om jag och Blondinbella vore sambos (Hedvig valde rubrik)

Av Soran Ismail - 17 juni 2009 21:11

Du kommer hem, sparkar skorna omkring dig "Heeej Allihopa" skriker du, även fast det bara är jag hemma. Du har någonting att berätta, det märks att du är exalterad. Det faktum att jag sitter och kollar på matchen skiter du fullständigt i. Vad beträffar dig så skulle tv:n lika gärna ha kunnat varit avstängd. Du andas lite häftigt, som om att du har skyndat dig hem för att berätta om denna fantastiska nyhet som snart ska lämna dina läppar. Skor. Du har hittat de finaste skorna någonsin. Och det bästa av allt; om du bara skriver om dem i din blogg så får du dem gratis!

De är snygga, bekväma och gratis. Den bästa kombinationen av skor, som du brukar uttrycka det. Det du inte förstår är att det visst kostar, fast inte pengar. Det kostar av dig själv. Du säljer en bit av dig själv varje gång du får någonting gratis. Men det struntar du i. Jag börjar undra vart det gick fel. Vart vi började glida ifrån varandra. När du blev dum i huvudet. För det är faktiskt vad du är just nu: dum i huvudet. Och jag hatar det. Fast inte dig, dig älskar jag. Och det kommer jag alltid att göra, men jag vet inte hur länge till jag orkar med det här ytliga dravlet. 


Du blir irriterad för att jag inte delar din glädje över dina nya skor. Jag säger att du låter bloggen ta för stor del av ditt liv, du skriker tillbaka "DEN ÄR MITT LIV!". Onödigt av dig att höja rösten.  Jag orkar inte ta samma diskussione en gång till, så jag låter det gå. Jag byter samtalsämne. Det står en massa disk kvar sedan igår, som jag föreslår att du kan ta eftersom jag städade hela lägenheten medans du var och fikade på stan. Du hävdar att det faktiskt var mötesfikande, och väldigt viktigt för företaget. Må så vara, men disken sköter inte sig själv. 


Du blir än mer upprörd. Du tar återigen upp frågan om att anställa en städare. Här har jag ingen lust att backa ner, lite verklighetsförankring är viktigt. Att diska själv är det minsta man kan göra. Bara för att man har råd att betala någon som kan göra det åt en, så betyder det inte att det är rätt sak att göra. Du säger att jag inte förstår. Alla andra av dina vänner i MUF gör så. Jag säger att dina vänner kanske inte är de snabbaste hamstrarna i hjulet, vilket gör dig upprörd. En sista gång ber jag dig ta hand om disken, varpå du ryter till "DISKA ÄR ETT JÄVLA U-LANDSJOBB!" och börjar gå därifrån. Jag frågar vart du ska, men du svarar inte. Du bara smäller igen dörren. 


Jag slår på tv:n igen. Sverige ligger under med 0-1 mot Danmark, och jag slås över att det är en större förlust för mig, än det faktum att jag håller på att förlora dig. Du är ändå inte längre densamma. Jag älskar Isabella, men hon finns inte längre kvar. Kvar finns bara Blondinbella, och hon kan dra åt helvete!


 
 
Ingen bild

Matilda

17 juni 2009 21:25

underbart.

 
Ingen bild

Nordh

17 juni 2009 21:29

Otroligt roligt!

 
Ingen bild

Jessica

17 juni 2009 21:43

Fantastisk bra skrivet!

 
Ingen bild

Love

17 juni 2009 21:50

fan vad bra

 
Maria

Maria

17 juni 2009 21:50

Bra och roligt skrivet! Fler sådana här inlägg!

http://netia.blogg.se

 
Ingen bild

Niklas

17 juni 2009 22:07

Jag tipsar på en ny rubrik.

Dalarna

 
Ingen bild

Henke

17 juni 2009 22:13

Kan riktigt tänka mig dig sittande i tv-soffan med 2 dagar gammal skäggstubb, nätlinne och en öl (Det är fantasi nu. En "manlig" cider passar inte in i sammanhanget).

 
Ingen bild

mixMartina

17 juni 2009 22:23

Otroligt bra skrivet! Har du funderat på att bli författare? :)

 
Ingen bild

Sandra

17 juni 2009 23:04

Jag gör vågen för dig Soran! HIGH fuckin' FIVE!

 
HeltRiktigt

HeltRiktigt

17 juni 2009 23:27

SÅ bra!

http://www.heltriktigt.blogg.se

 
Ingen bild

Miss V

17 juni 2009 23:47

hahaha, underbart! det är detaljerna som gör det så charmigt..

 
Ingen bild

Nen

17 juni 2009 23:51

Du är såå rolig den här texten var perfekt

 
Ingen bild

a-k

17 juni 2009 23:51

väldigt väldigt bra!

 
Ingen bild

Anna

17 juni 2009 23:53

Sjukt vad bra du skriver Soran! Galet!

 
Ingen bild

mona

18 juni 2009 00:20

hahah riktigt bra!

 
Ingen bild

MN

18 juni 2009 00:26

påminner en hel del om schulmans god morgon-texter. men skitsamma, bra skrivet soran!

 
Petra

Petra

18 juni 2009 00:54

Jag älskar hur du skriver, verkligen. Och du har vettiga åsikter och jag gillar att du vill få fram dem. Att det är viktigt.
Men jag tycker det här inlägget är mycket mera bittert och mindre personligt än dina tidigare. Och jag tror inte det beror på att det är fiktion.
I alla fall, jag har inte kommenterat innan, så jag tänkte bara säga att jag är väldigt glad att jag hittade din blogg, för du skriver som sagt sjukt bra.

http://elinmarlene.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Moa

18 juni 2009 00:59

Det var bra skrivet Soran, men det var lite av det perspektivet som kändes förväntades av dig. Det är lite synd tycker jag. Jag var förväntansfull när jag läste rubriken, men aningen besviken när jag läst färdigt inlägget. Det känns som att du angriper ämnet på ett ytligt plan och i slutändan bara bidrar till Bellas redan ingjutade image. Missförstå mig inte, det var väldigt bra skrivet, men det hade kanske varit mer tankeväckande med ett annat perspektiv.

 
Blondinbella

Blondinbella

18 juni 2009 01:18

Meh asså gud va du e dum!

http://Www.blondinbella.se

 
Ingen bild

.....

18 juni 2009 01:30

det var säkert inte alls någon annan som kommenterade i blondinbellas namn här ovanför........

 
Ingen bild

Sisse

18 juni 2009 10:40

Så otroligt grymt Soran! Har du tänkt på hur bra du är på precis ALLTING!? :D

 
Ingen bild

E

18 juni 2009 11:58

Det är jättekul, det är det verkligen och du har verkligen stor talang. Men jag hoppas att du fattar att den image som Isabella ibland har i sin blogg inte nödvändnigtsvis stämmer överens med den person hon är på riktigt.. men kram :)

 
fia

fia

18 juni 2009 12:08

syndigt att låta kommentarsfältet stanna på 22, här får du din 23.e soran. och ditt skrivspråk, kan kan inte gör så mycket mer än att tacka och buga.

http://metrobloggen.se/fiabus

 
Ingen bild

Hedvig

18 juni 2009 14:59

Du ær verkligen bra på att skriva! Tænkte først att det skulle vara før tråkigt med just Blondinbella, før alla driver redan om henne, men du gjorde det bara superbra! Du ær ju antagligen Sveriges skønaste mænniska. Hade jag itne pojkvæn skulle jag fråga om jag fick vara din sambo.
PS. Kul att du valde min rubrik!

 
Madeleine

Madeleine

18 juni 2009 15:36

Haha bra skrivet!

http://www.juustdaance.blogg.se

 
knivlisa

knivlisa

18 juni 2009 16:18

HEJ! DU länkar till mig!!! WOW. Tack. Det var Anna på mitt jobb som berättade det. Ni gick i samma klass någon gång.

http://knivlisa.blogg.se

 
Ingen bild

Linnéa

18 juni 2009 17:23

Så jäävla bra, in your face blondinbella.

 
Mirja

Mirja

18 juni 2009 18:29

Du är ett geni.

http://plums.blogg.se

 
Nico

Nico

22 juni 2009 15:16

Har du ändrat dig gällande Blondinbella nu? För om jag inte missminner mig så har du vid ett par tillfällen skrivit att du egentligen inte har något emot henne och att du gillar hennes kamp mot jantelagen. Men jag kanske minss fel då...

http://plaettan.blogg.se

 
Ling

Ling

24 juni 2009 01:24

haha raggade du upp henne med dina raggningsreplik? "kurr, kurr" =P

roligt att du skriver också, för du skriver mycket bra.

http://kinesliraren.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards