Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Soran Ismail - 11 augusti 2009 12:57

Jag vet att det finns en hel del folk som undrar varför. Varför har jag tackat ja till att vara med i Sveriges största travprogram? Det finns kollegor som undrar, och vänner. Det finns travfolk som undrar, och fans. Till och med min agent. Svaret är - utmaning. 


Visst är vardagen fylld med utmaningar när man jobbar som komiker, men sanningen är att de format som jag håller till i är relativt trygga ändå. Det här är helt nytt. Inte bara för mig, utan även för trav-sporten. Den är relativt, om inte helt, befriad från humor. Därför tycker jag att det ska bli kul att se om jag kan tillföra någonting som både ovana tittare och gamla "travnördar" kan ta till sig av. 


Än så länge har jag inte lyckats helt. Första programmet var knappast något fiasko, men inte heller en succé. Min roll är än så länge lite för diffus, helt enkelt. Men jag ska nu springa iväg på möte med produktionsbolaget så ska vi försöka måla upp lite snyggare stolpar för mig att leka inom, och så gör vi ett nytt försök i Karlstad på lördag...

Ovido - Quiz & Flashcards