Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

En dag ska den bli min

Av Soran Ismail - 6 juli 2009 18:27

Eftersom jag inte åker speciellt många attraktioner som mina vänner åker så brukar jag ägna min tid på diverse nöjesfält genom att spela diverse spel. Alla spel har egentligen ett och samma slutmål: den stora chokladen. Ni vet vilken jag menar. Den som får alla andra, oavsett ålder, att vända på huvudet. Får alla att bli avundsjuka, medan man själv kan gå runt på parken och glänsa. 


Enda sedan jag vart liten har jag, som vilken unge som helst förmodar jag, velat ha en sådan. För mina andra vänner så har det där begäret släppt och istället ersatts med en självmordsbenägenhet som tar sig uttryck i att de sätter sig i Fritt Fall. Men inte för mig. Snarare tvärtom, för varje år som går så blir jag bara mer och mer benägen om att skaffa en sådan. I lördags togs den desperationen till en ny fas.


 Efter att ha förlorat åtskilliga gånger på det där jävla chokladhjulet så fick jag nog till slut. Jag frågade hur mycket det kostade at köpa alla nummer, för jag bara skulle ha den där jävla chokladen. Då förklarade killen bakom disken att det inte försäkrade att jag skulle få den allra största chokladen, för det fanns endå en liten chans att man fick något annat pris, eller att huset vann eller vad fan det nu var. Så då erbjöd jag honom 1000 kr, där och då, för att ge mig den största chokladen. Ett klart överpris. Men killen där bakom sa att han tyvärr inte fick göra så, det stred mot deras policy.


Jag kunde inte tro att det var sant. Skojar han med mig!? Han får en dubbel dagslön nu på en gång genom att bara ge mig en sådan där. Sedan kan han kvittera ut den på något sätt. Men nej, då har den här killen som har fler finnar än vad han har haft födelsedagar och ska gå ut från typ Åsö gymnasium om ett år helt plötsligt fått en jävla massa onödig arbetsmoral och vägrar.  Helt sjukt.


Men mark my words. En vacker dag så ska den där jävla chokladen vara min. Det lovar jag.

 
 
Manne

Manne

6 juli 2009 18:32

Det är inte så mycket choklad i dom, även om man kan tro det.

Men visst, en gång i livet skulle det säkert ändå vara coolt, att gå omkring med en sådan där chokladbox.

http://www.finest.se/Mannefik

 
Ingen bild

sara

6 juli 2009 19:06

Det är lite gambler addict varning på min käre far. Och han liksom du åker inte någon attraktion. En gång skrek han så mycket på Lisebergsbanan att han skrämde en liten flicka som satt bredvid honom, men det är en annan historia. Men i alla fall...När jag va liten och gick glatt med mina föreldrar på nöjesfält, tivolin och liknande blev min pappa alltid kvar vid alla spelställen. Och han vann alltid. Okej, alltid är kanske en överdrift. Men ofta. Fatta vilket status man fick när han vann en mega stor Alladin chocklad paket på skolresan i sexan:P

 
Ingen bild

Isabella

6 juli 2009 20:48

jo alla har vi nog suktat efter det, och alltid känns det som att man på nåt sätt är immun för vinster. tyckte han kunde varit lite sjysst, jag skulle lugnt gett dig en för en tusing.

förslag på rubrik: "hur ett typiskt samtal mellan mig och björn gustafsson kan se ut"

ciao! :)

 
Ingen bild

johanna

6 juli 2009 20:53

haha, jag har vunnit två gånger!

 
HVK

HVK

6 juli 2009 20:55

Ikke gjør det!!!! Kusinen min har SLIKKET på alle bitene...han jobber der...

http://hvk-waiting4godot.blogspot.com

 
Ingen bild

Miss V

6 juli 2009 21:30

hahahaha...!!

 
Sanna

Sanna

6 juli 2009 21:40

Den killen skulle jag absolut anställa om jag hade ett eget företag. :))

http://mrcs

 
N

N

6 juli 2009 21:53

Soran goes maffia :O

http://www.hjalles.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

6 juli 2009 22:28

Hej Soran. Jag jobbar vid ett chokladhjul på ett stort sommarland i Skåne. Vi hade tjänat på att du erbjöd oss 1000 spänn, men du hade väl känt att du inte helt förtjänade det? Hade ändå lätt gett det till dig. Kom hit, vettja!

 
Linn

Linn

6 juli 2009 22:52

3 stora chokladaskar har jag vunnit i mitt 16-åriga liv, men man blir alltid lika besviken när man öppnar och inser att det är dubbeltså myhcket kartong som det är godis. Men men, det ger ju status att gå runt med en oversized marabou under armen! :D

http://linnastrom.blogg.se

 
Ingen bild

LN

6 juli 2009 22:58

Om jag någon gång skulle vinna en sån choklad när jag är på Gröna Lund, då ska jag lägga den utanför din lägenhet. ;D

 
Ingen bild

Roziie

6 juli 2009 23:11

Bra gjort av Gröna Lundarn. Vi har våra policys och vinster går bara att vinna, de går inte att köpas rakt av ;)
Förresten, kalla inte det för spel. Det är inte spel, det är lyckohjul ;)
Spel är när man spelar t ex 5-kamp och kan vinna nallar.

 
Ingen bild

Rehn

7 juli 2009 01:28

rubrik: "Dagen med stort D"

 
Joel

Joel

7 juli 2009 01:38

Rubrik: "Om jag hade fått vara med Michael Jackson en heldag - helt själva"

http://oglamoroesabastarder.blogg.se

 
Ingen bild

Yoshi

7 juli 2009 10:07

Vill oxå vinna en vacker dag... =?

 
Pling

Pling

7 juli 2009 11:03

Hahahaa!
You go girl! =P

http://kinesliraren.blogspot.com

 
Ingen bild

Sofia

7 juli 2009 11:14

Tänkte bara slinka in en kommentar där jag berättar att på Liseberg så finns det hjul där det ENDAST finns vinster i form av stora chokladaskar (stjärn-vinster). Åk dit och köp alla nummer så kommer du absolut vinna en!

 
céline

céline

7 juli 2009 12:00

Jag måste bara säga att din blogg är den som får mig på BÄST humör. Mitt liv är inte det lättaste när man fått reda på att ens pojkvän varit otrogen åtskilliga gånger och jag är DEPP men dina ord får mig att skratta, TACK!

http://www.celine.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katarina

7 juli 2009 19:05

Jag vill veta om du ska titta på minnesstunden av Michael Jackson.? Du verkar inte ha varit så berörd när han dog, men du måste ju ha blivit lite förvånad och berörd. Därför undrar jag. xP

 
Ingen bild

N

8 juli 2009 03:13

Rubriker:
"Livet som ko"
"Dagen då jag skaffade mig ett par röda byxor och började sjunga med i Håkan Hellström låtar"

 
Ingen bild

Louise

8 juli 2009 10:41

Haha.. Har också spelat bort jävligt mycket pengar på chokladhjulen under mina år. Värst var nog när jag en gång vann och så vann jag en Choklad med nötter. Det värsta är att jag är allergisk mot nötter och de hade ingen vanlig choklad att byta till..Men jag lever på hoppet..

 
Ingen bild

thor

9 juli 2009 13:23

höhö jag har spelat typ en gång på ett sånt chokladhjul och då vann jag den stora direkt.
höhöhö

 
Ingen bild

Anonym

9 juli 2009 17:09

räddad!

 
Marcus

Marcus

11 juli 2009 19:35

Jag lyckades vinna en sån där chocklad på Fyrisfestivalen en gång. Jag vart såklart överlycklig, i ungefär 38 sekunder tills jag insåg att jag skulle bli tvungen att släpa runt på den hela kvällen. Jag hade nog att bära på i form av ljumna ölburkar (det va ett tag sen Fyrisfestivalen pågick). Så jag sålde den för 50kr till nån kille som stod i närheten.
Om jag skulle lyckas vinna en sån igen så ska du få den i utbyte mot en öl nån gång Soran.

http://www.korvfest.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards