Direktlänk till inlägg 17 juli 2009

Vad ska jag ha på mig?

Av Soran Ismail - 17 juli 2009 19:32

Jag har ett problem, jag vet inte vad jag ska ha på mig. Inte till vardags, även fast det ibland också kan vara lite problematiskt, utan det är främst i morgon jag tänker på. Det är nämligen en fest i Uppsala som jag ska på, med ett enda tema: maskerad. 


Att gå helt vanligt klädd är uteslutet. Det är någonting som provocerar de andra gästerna något fruktansvärt, för att inte tala om hur förolämpade festens värdar blir. Det är som om att man hade spottat dem i ansiktet. Som om att man hade tagit med sig festinbjudan, stoppat två fingrar i halsen, och kräkts över den. Och jag orkar inte riktigt vara den killen, the partypooper. Dessutom har jag inte tålamod att under hela kvällen förklara om och om igen varför jag inte är utklädd till någon/något.


Samtidigt hatar jag att klä ut mig. Jag vet, de flesta av er älskar det, men det är ingenting för mig. Jag känner mig aldrig bekväm. Det är därför jag i princip aldrig går på maskeradfeste. Men i just det här fallet är det några gamla vänner som jag verkligen vill träffa, så då får ändamålet helga medlen. 


Jag skulle behöva ett tips på något som är tillräckligt utklätt för att inte "vara tråkig", men inte så wild n crazy att jag känner mig obekväm. En slags balans. Om ni har några sådana tips så vore det guld värt...


Bilder från festen utlovas. Senast jag hade någon slags utklädnad var det en privat föreställning för en vän, och då hade det förtärts en hel del akohol innan jag  satte på mig detta...

 


 



 
 
Silent Soda

Silent Soda

17 juli 2009 19:41

Ta en vit t-shirt som du dränker med röd färg sedan kan du säga att du är en extra i valfri actionfilm.
(Idén tagen från Gilmore Girls för jag har oinga kreativa idéer själv, eftersom jag själv bara varit på en maskerad, när jag var liten och då klädde jag ut mig till mellanpojken i Hanson)

http://silentsoda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

tevää

17 juli 2009 19:43

din pappa?

 
Ingen bild

Jamie

17 juli 2009 19:44

http://www.youtube.com/watch?v=6F17gYdvt8I

Everyone loves a good drag!;) Säg till om du behöver en makeupartist..

 
Ingen bild

sara

17 juli 2009 19:46

Pirat? Kan bli lite kul att springa runt omkring med ett svärd :)

 
Sofia

Sofia

17 juli 2009 19:48

Axl Rose! Räcker typ med en bandana och pilotbrillor :)

http://livetsomsofia.blogspot.com

 
Louise

Louise

17 juli 2009 20:12

Jag tänker snarare: vad kul att klä ut sig! Då behöver man inte stå med klädproblem hemma. Kolla Buttericks? Hm, typ... en djävul? Gå till second hand och köpt härligt fula och pastelliga 80-tals kläder? På Buttericks finns också fantastiska mustascher (och en 'mustchkarta'!) vet jag, kanske kan vara en start?

http://alltljuspamig.blogspot.com

 
Ingen bild

HappyGaylord

17 juli 2009 20:12

Super Mario

 
Ingen bild

kl

17 juli 2009 20:19

Stålmannen-kostymen som är så gullig:)

 
Sofia

Sofia

17 juli 2009 20:22

ja, jag ångrar mig, ta stälmannen-kostymen istället!!!

http://livetsomsofia.blogspot.com

 
trollpackan

trollpackan

17 juli 2009 20:25

Hmm..jag förstår att det behövdes en del alkohol innan.
Njae...jag gillar inte heller maskerad, men det kanske räcker med en ansiktsmask?*tänker*
Bara lite Zorro lixom? Svart mask och kanske svart vanlig kostym? Hmm..

http://trollpackan

 
Ingen bild

Moa

17 juli 2009 20:49

Soran! Du kanske kan gå som Mr. Bean? Du liknar honom pyttelite. Du har en röd slips, svarta byxor, tweed-kavaj kanske du kan låna av Aron Flam, hans nallebjörn har jag sett finns att köpa på BR och du kanske ska måla en prick på kinden. Dock kan den klädsen kanske vara lite för diskret, då skulle du behöva förklara för folk vem du är utklädd till, vilket du skrivit att du inte vill göra :)

Aja, det var mina two cents. Lycka till :)

 
Ingen bild

Amanda

17 juli 2009 20:52

Nu har du ju inte så jättelång tid på dig att fixa rekvisitan, men annars är ju Svampbob Fyrkant ett hett tips. Vore hur kul som helst (iaf för oss att se bilderna sen :). Mitt andra tips är Marge Simpson. Bara måla dig gul, fixa pingisbollsögon och stort blått hår. Färdigt! Lycka till :D

 
Ingen bild

Henke

17 juli 2009 20:52

Hitler... Du kan inte anklagas för någonting eftersom att du är kurd (förutom att vara antisemit, då)och folk kommer troligvis att fatta skämtet..... Eh, kanske inte var en så bra idé, trots allt...

 
Ingen bild

Moa

17 juli 2009 20:53

....eller så kan du gå som fbi, secret service agent eller en av agenterna från the matrix? bara svart kostym, vit skjorta, svart slips och solglasögon. Snyggt, enkelt och diskret, men man fattar direkt var du är utklädd till. Öronsnäcka kanske hade varit något som kan hittas på Clas Ohlson?

Lycka till!

 
Ingen bild

Malin

17 juli 2009 21:19

klä ut dig till en färg..

 
Ingen bild

Jamie

17 juli 2009 21:28

Jag röstar på Malin! Jag målade en kille blå-lila en gång inför en konsert. Han hade tänkt vara en blomma men insisterade på just den färgen ändå och blev ett blåbär. Han fick flest brudar av alla i bandet! Eller nej..

 
M

M

17 juli 2009 21:46

Maskerader är bland det värsta som finns! Men klä ut dig till luft. Ljusblå kläder. Simple as that!

http://www.myke.blogg.se

 
Ingen bild

Ellie

17 juli 2009 22:01

Jag tycker att du skulle klä ut dig till björn gustafsson:D

 
Maral

Maral

17 juli 2009 22:04

Klä ut dig till Kossa. Det gjorde våran fröken när jag gick i ettan på lågstadiet. Det var extremt uppskattat. Annars kan du la kila förbi buttericks. Dom har ju allt.

http://Maral.bloggagratis.se

 
Madeleine

Madeleine

17 juli 2009 22:27

Batman!

http://www.juustdaance.blogg.se

 
Ingen bild

Soppan

17 juli 2009 22:28

Klä ut dig till Michael Jackson! Det är ju skitlätt. Bara en handske, hatt, vita strumpor, sånt där band runt armen och lite sånt. Fixat! Michael Jackson ;)

 
Ingen bild

Soppan

17 juli 2009 22:29

Och någon paljettkavaj eller något. x) hihi

 
Ingen bild

sara

17 juli 2009 22:39

BORAT!!!!!!
Helt klart. Kostym, musch och roliga kommentarer. Det är knappt så att det blir en utklädnad ;)

 
Ingen bild

Amanda

17 juli 2009 23:15

klä ut dig till harry potter!

 
Ingen bild

M

17 juli 2009 23:34

klä ut dig till ett svart moln. Om nån kommer för nära, spruta vatten/spotta på dem.

 
martina

martina

17 juli 2009 23:49

maskerader är de ultimata tillställningarna, jag ser oftast njutningen i att leta kostym och det kanske till och emd är festen man slipper ta till alkohol för att våga ta ett extra steg eller säga ett extra ord..blir kvällen fel ärdet ju lättare att skylla på julia roberts i pretty women, vampyren, tintin eller någon annan. Men du kanske ändå inte ser fördelarna med maskerader men diverse förslag sitter på sin plats även de inte kommer falla dig är i smaken är det värda att nämnas...kanske... charlie chaplin, bag-in box(kan iofs bli problem att smidigt ta sig runt på festen), thomas di leva (vattenkannan med partydryck i och du blir populärast på festen),ängel eller demon eller varför inte harry potter i dessa halvblodsprinsen-tider...

http://endoftavvanilj.devote.se

 
Ingen bild

Elnaz

17 juli 2009 23:54

Haha, jag kommer ihåg det inlägget!
Jag tycker du borde klä ut dig till Napoleon Dynamite. Det är inte för vågat men samtidigt är han en rolig snubbe som du. :)

 
Ingen bild

Sofie

18 juli 2009 00:09

andra förslag:

grottmänniska, egyptisk konung, sjöjungfru, paris hilton (haha soran som paris hilton!), nyckelpiga, blåbär, peter pan, någon i south park, en taco, okej jag vet inte vad jag är på för spår nu alltså..

 
Ingen bild

Viour

18 juli 2009 00:24

LÄTT HARRY POTTER! Hur bra som helst, måste gå att köpa accessoarer till det överallt. Glasögonen, rita ärr i pannan, en trollstav och en svart polyesterklänning typ :P

 
Ingen bild

Karl

18 juli 2009 01:05

Måla dig jävligt grön i ansiktet, så blir du masken
Eller kan du klä ut dig till dirty harry

 
Milla

Milla

18 juli 2009 01:31

En gång gick jag på maskerad och hade snopp. Jag kände mig helt plötsligt högstatus och accepterad och det var inte för wild 'n' crazy. Visserligen är du kille och det är inte lika kul om du har en gurka mellan benen. Du skulle kunna ha tuttar eller en liten trevlig hitlermustasch...
Eller så är ju nörd en kul och lite trendig grej att klä ut sig till, iklädd nördig skjorta knäppt hela vägen, fluga och hängslen med byxor som är uppvikta lite för mycket och glasögon, ah well, you know the drill

lycka till!

http://www.verbaltavfall.blogg.se

 
Ruff

Ruff

18 juli 2009 02:00

Gör det enkelt för dig. Häll i dig lite alkohol och begagna stålmannen-dressen en gång till.

http://jensuno.blogspot.com

 
Ingen bild

j'

18 juli 2009 11:15

jag tror du skulle bli en utmärkt cowboy måste jag säga! En skjorta och en hatt och du är i land =)

 
Sanna

Sanna

18 juli 2009 14:17

Klart som korvspat att du ska vara stålmannen och på dig sitter den som gjuten...ha ha!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Parastoo.

Parastoo.

18 juli 2009 16:29

Jag tycker du ska klä ut dig till David.

http://parastoosdagbok.bloggagratis,se

 
Ingen bild

lollo

18 juli 2009 16:39

Klä ut dig till en hippie.

 
Kristofer Dahlström

Kristofer Dahlström

18 juli 2009 20:32

Varför ser du ut att vara typ 12 år :o

http://psydome.blogg.se

 
shano

shano

20 juli 2009 15:12

SOran ser alltid ut som ett barn...

http://shanoo.blogg.se

 
Ingen bild

Madde

26 juli 2009 20:57

Snyggaste superman jag nånsin sett!

 
Ingen bild

oscar

29 oktober 2009 19:47

klä ut dej till civilpolis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards