Alla inlägg den 10 december 2008

Av Soran Ismail - 10 december 2008 21:07

Nyrakad och nyduschad. "Freescht", som en äkta stockholmare hade sagt.


För någon timme sedan gjorde jag en intervju med fyra tjejer som går sista året på gymnasiet. De hade mailat mig och frågat om jag kunde ställa upp, och jag vill alltid premiera folk som tar tag i saker istället för att bara säga att man ska göra det, så självklart ställde jag upp. Det var ett ganska nervöst gäng tjejer som hade skrivit ner sina frågor på papper på förhand, väl förberedda var dem. Väldigt gulligt så skickade de runt pappret efter att en hade ställt en fråga, så att alla skulle få ställa lika många frågor. Ibland blir det så tydligt vad skolor gör med folk.. 


Det var deras första intervju sa de, men de skötte sig galant. Nu hoppas jag kunna bjuda dom på en bra show också. 

Av Soran Ismail - 10 december 2008 18:43

Det är något med den här staden. På samma sätt som Norrköping ger mig dålig energi utan någon vidare anledning så fylls jag av positiv energi varje gång jag är här.


Sen vet jag att det är otroligt kliché, men helvete vad trevliga människor är här. Ibland känns det lite väl påklistrat, som att de försöker leva upp till den bilden som de tror att folk har om dem, men alltsomoftast är det geunint.


Nu ska jag ner och käka lite med Hasse sedan duscha och raka mig innan det är dags för showtime, som naturligtvis följs av kalas. Förresten; Sofia. Du skrev att du var en fattig student, jag lider med dig. Skriv ett mail till mig så ska vi se hur vi kan lösa detta. Så även ni andra, det finns begränsat med platser, men jag hjälper gärna till så gott jag kan. Så maila mig på soranismail@hotmail.com så ska jag se om jag kan hjälpa er få biljetter.


Så bra humör blir jag på i Göteborg.


Så här ser det ut utanför mitt hotellrum. 


 

Av Soran Ismail - 10 december 2008 10:19

Ännu värre idag. La mig innan midnatt igår och vaknade innan kl 9. Jag ska vara ärlig, jag gillar det inte.


Inspelningen igår kändes som att den gick bra. De andra var nöjda i alla fall, sen får vi se hur resultatet blir i slutändan, efter klippningen.


Gårdagen räddades av David. Jag var trött och irriterad när han ringde och erbjöd mig indisk mat, cider och framförallt sällskap. Vi gick hem till Petter och spelade Buzz och sedan ut i "natten". Skönt att få slippa tänka på jobb en stund.


Det ramlar in diverse erbjudanden dagligen i princip nu, vilket naturligtvis känns skitskoj. Fast jag skulle ju egentligen behöva koppla av helt, men en del erbjudanden kan jag bara inte tacka nej till. Å andra sidan finns det saker som det är väldigt lätt att tacka nej till.. jag önskar jag fick berätta för er vilka löjliga saker folk ber en att ställa upp i. 


Idag: möten, avresa till Göteborg samt gig på plats. Eftersom Hasse är med kommer det garanterat bli fest också.

Skönt.



Ovido - Quiz & Flashcards