Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Soran Ismail - 11 maj 2009 11:58

Lördagens gig på Norra Brunn var väldigt kul. Först fick jag en riktigt bra uppvärming av Fritte Fritzon (även han från Knivsta faktiskt, fast det var ca 20 år sedan han bodde där...), vilket underlättar ens eget arbete en hel del. Sedan var det min tur att prata ett tag, men inledningen blev väldigt udda.


Jag hinner knappt säga "hej" innan en kvinna ropar ut att hennes dotter "älskar mig". Och att hon har fått mig i 18-års present. Jag sa att det låter jättebra, men i fortsättningen så är det kanon om jag får veta om sådant här i förväg. Att jag blir bortskänkt. Det känns dessutom som en sak som är vanligare i min kultur...


Men det löste sig fint, och blev en kul grej. Sedan gick giget smidigt, och efter ca 20-25 minuter så hade jag snackat klart. Efteråt så pratade jag självklart med mamman och dottern, som visade sig vara moster och systerdotter. Linda och Kajsa.Trevliga.


 Nu ska jag ägna den här dagen åt att fixa lite ångestfyllda ärenden. Pass så att jag får åka till Cypern. Skattetjaffs så att jag inte hamnar i fängelse... ni vet, lite smågrejer bara. 

Av Soran Ismail - 11 maj 2009 01:10

Säger god natt med den här, väldigt roliga, sketchen

Ovido - Quiz & Flashcards