Alla inlägg den 29 maj 2009

Av Soran Ismail - 29 maj 2009 12:30

Det har vart en aning hektiskt sedan jag kom hem från Cypern. Tisdag - Norra Brunn. Onsdag - Göteborg. Torsdag - Tiny Comedy (Stockholm). Fredag - Uppsala. Lördag - Växjö (privat tillställning). Söndag - Elitloppet.


 Utöver detta så är det mycket annat som ska fixas vid sidan om. Möten hit och dit. Diskussioner kring att eventuellt åka till Cypern och jobba i sommar (som komiker, naturligtvis). Skriva nya skämt som skulle testas igår. Det gick väl "sådär" kan man väl säga. Själva skrivandet alltså, när jag väl stod på scenen så blev det lite kul ändå. Jag gick upp med fyra ord på handen som jag skulle prata kring i en kvart.


- Cypern (kul)

- Att va känd (inte kul. Alls)

- Juicen (kul)

- Ungdomsmottagning (kul)


Inom parentes är såklart min analys av publikens bedömning beroende på skratt, eller bristen på detsamma. 


Nu ska jag in till Uppsala och förbereda mig inför Talangkampen 2009 som jag ska leda med David ikväll. När jag återkommer så har jag, hör och häpna, en positiv upplevelse som involverar Dalarna.


Ps. Ni som har koll på Växjös uteliv får gärna tipsa om vart man ska gå ut. Ds. 

Ovido - Quiz & Flashcards