Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Soran Ismail - 20 oktober 2008 23:58

Då har jag "kommit igång" med träningen. Första gången är i alla fall avverkad. Ska bli intressant att se hur jag klarar av det här.. antagligen lika uselt som allt annat jag åtar mig. Jag tröttnar väldigt fort, med andra ord.

Några av er har frågat vad det är för träning jag pratar om: gym. Jag har nu hittat ett som passar mig alldeles utmärkt, 24/7 heter det. Det är alltså öppet 24h om dygnet, 365 dagar om året. Alldeles i enighet med min livsstil.


Idag sändes det sista avsnittet av I Ditt Ansikte. Magnus och Martin var i en moské och skojade. Jag tyckte att det var lite fegt ibland, men det är förståerligt. Det är väl det ämnet de behärskar minst, och det finns inget dummare än att ta sig vatten över huvudet och skoja om saker man inte har koll på.

Överlag tycker jag att programmet var briljant. Det är första gången sedan 90-talet som jag bänkar mig för att se ett program. Som jag faktiskt ställer in alla andra planer jag kan tänkas ha, för att inte missa programmet på tv. Bra gjort av båda Martin och Magnus. Riktigt bra. Hoppas de är stolta över sig själva. Jag hoppas framförallt att kanalen uppskattar det här och i fortsättningen kör mer på det här stuket än "färjan". Men antagligen blir det inte så eftersom jag gissar på att "färjan" har fler tittare.. sorgligt nog.

Av Soran Ismail - 20 oktober 2008 10:14

Då är jag hemma igen. Själva snacket var väl ganska förutsägbart, men så blir det väl när man ska avsluta någonting. Wrap it up, liksom. Kampanjen i sin helhet är jag väl relativt nöjd med. Jag hade gärna haft mer tid på mig, framförallt längre inspelningstid, men men. De som står bakom projektet är nöjda, och jag har fått många positiva kommentarer från folk på stan, det blir man alltid glad av. Dessutom har kampanjen tydligen fått igång ett väldigt stort intresse hos folk i landet och engagerat många, och det var ju det som var syftet från början. Så i det stora hela får jag vara nöjd med detta. 


Men jag tänkte på en sak på väg till inspelningen. Det beställs alltid en taxi till en när de vill att man ska befinna sig någonstans, och jag noterade att jag alltid sätter mig i fram. Bredvid taxiföraren. Det känns så otrevligt att sitta i bak, då blir det verkligen som att han är min alldeles egna chaufför. Som om att han är min betjänt. Jag hatar det, för det är konstigt. Han gör ju bara sitt jobb, som han får betalt för. (Visserligen inte av mig, men likväl får han betalt) Men det känns ändå fel. Så därför sätter jag mig alltid i fram. 


Allt detta ligger såklart hos mig, föraren skiter fullständigt i om jag sitter i fram eller i bak. Om han fick välja skulle han nog välja att jag satte mig i bak. Och jag också. Så båda förlorar pga att jag inte är trygg nog i mig själv för att kunna sätta mig i bak och bara vara avslappnad. 


Jag får försöka bättra mig. Sen. Nu ska jag och Kodjo träna. 



Av Soran Ismail - 20 oktober 2008 01:23

Dags att försöka sova lite. Det kommer en taxi om mindre än sju timmar... Jag måste försöka vila ut, tanken är att jag och Kodjo ska hinna träna (78e gången gillt) och äta lunch innan jag ska göra en intervju för någon tidning. Sedan är det mycket möjligt att jag åker hem till Knivsta och säger "hej". Mor ringer allt oftare nu ...


God Natt. 

Ovido - Quiz & Flashcards