Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Soran Ismail - 11 oktober 2008 15:34


Då är vi framme i Uppsala. På vägen stannade vi hos mina föräldrar i Knivsta och åt en underbar lunch som de hade tillagat. Här har vi hela gänget i vårt kök. 



Nu ska jag snart bege mig till Musiken Hus (Uppsala Konsert och Kongress) för att testa ljud. Som jag har längtat. 


Alla andra städer får ursäkta en aning, men den här dagen har jag sett fram emot i nästan ett helt år. Så fort turnén var bokad så frågade jag när vi skulle vara i Uppsala, och sedan dess har jag haft 11e Oktober långt fram på minnet. 


Jag är så jävla taggad. Lite för mycket nästan. Nästan så att jag är orolig för att jag har byggt upp så enorma förväntningar kring det här att det kan bli näst intill omöjligt att leva upp till det. Men jag ska göra mitt bästa. Idag gör vi dessutom om lite då jag avslutar varje show, istället för Björn som har vart en hjälte och dragit det lasset hela tiden. Får se hur det blir att gå upp efter Björn.. 


Efteråt har jag fixat så vi kan gå och festa allihopa. Fan vad roligt det ska bli. Det var längesedan jag var så här förväntansfull inför en kväll.. hoppas bara att förväntningarna infrias. 


Utöver allt detta så spelar ju Sverige - Portugal, och naturligtvis missar jag matchen. Det har nog inte hänt sedan jag började med stand-up för knappt två år sedan att jag inte har uppträtt samtidigt som svenska herrlandslaget haft en tävlingsmatch. Nåja, jag blir hursomhelst otroligt imponerad om de skulle lyckas vinna mot Portugal med så många ordinarie och viktiga spelare borta, trots att det är hemmaplan. 

Ovido - Quiz & Flashcards