Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Soran Ismail - 26 oktober 2008 15:08

Eftersom vi landade på Arlanda så passade jag på att åka hem till Knivsta. Knappt tio minuter med tåg. Skönt med lite hemlagad mat och lugn och ro. Trodde jag i alla fall. Hemlagad mat, absolut. Lugn och ro? Not so much.


Huset är upp och ner eftersom mitt gamla rum håller på att bli min systers rum. Och hennes rum ska bli till ett arbetsrum. Jag är alltså inte välkommen längre.


Hittade en intervju vi gjorde inför gigen i Kramfors.. den är lite konstigt klippt, men men. För er som är intresserade så lägger jag upp den här i alla fall.



Av Soran Ismail - 26 oktober 2008 10:55

Då har det blivit dags att resa hem. Jag vill bara först poängtera att det här med Borås inte har någonting att göra med att det inte är en "storstad". Man får olika känslor på olika ställen, Kalmar, Jönköping och Umeå kändes t.ex skitmysiga. Men allt är ju baserat på några timmar och de fördomar som byggs upp.. därav min fråga. 


Idag är det jag som är gästbloggare åt Kristoffer Appelquist. Att inlägget skrevs väldigt hastigt märks tydligt på diverse stavfel och dylikt, men poängen framgår nog. Hoppas jag. Vill ni läsa så klicka här. 


God Morgon. 

Av Soran Ismail - 26 oktober 2008 02:46

Då har det blivit läggdags. Efter pool + bastu så gav vi oss ut i Borås-regnet denna lördagnatt för att hitta lite mat.. Mcdonald's blev det. Jag var nöjd.


Men jag har en fråga till alla er som bor/har bott i Borås (om det nu finns några av er som läser min blogg). Hur är det att bo här? Det känns som att det är skittrist. Verkligen jättedeppigt. Men jag kanske har fel? Vänligen försök att svara objektivt, utelämna någon slags "patriotkänsla" alternativt hat gentemot staden bara för att ni har tröttnat. Men jag är verkligen nyfiken.. för av det vi sett och hört hittills så är det inte snällt..


God Natt.



Av Soran Ismail - 26 oktober 2008 00:58

Nu är tre föreställningar i Borås avklarade. Mitt första besök.. och första intrycket var att det är en väldigt ledsam stad. Vi kom hit vid 13-tiden och tänkte gå och äta lunch någonstans, men det var näst intill omöjligt. Restaurangerna här resonerar på ett intressant sätt, ett sätt som jag inte hört talas om tidigare. På lördagar, när folk har ledigt och vill gå och spendera sina pengar, då stänger resturangerna. De flesta restauranger i landet brukar vara vinstdrivande.. men inte i Borås.


Självklart regnar det också.


Men som tur var så följde inte showerna samma mönster, utan publiken var bra. Riktigt bra. Det blev tre bra föreställningar, där den andra nog var den bästa.


Detta har vart den klart "tuffaste" veckan under turnén. Dels nio föreställningar på fyra dagar, dessutom ett par hundra mils resande på fyra dagar.. Nu är alla helt slut och ingen orkar gå ut. Speciellt inte i detta väder. Istället har vi fått tillgång till någon pool här på hotellet där vi ska slappna av lite bara innan vi sover gott...


Hur spenderar ni er lördagskväll/natt? 

Av Soran Ismail - 26 oktober 2008 00:56


Det här är Sofia. Hon jobbar på Elite Hotell i Växjö. Hon vet hur man ska uppföra sig när man jobbar med kundservice. Alldeles briljant var hon faktiskt. 


All krogpersonal i Växjö borde gå ihop och besöka Sofia och be henne lära dem allt hon kan. Om hon säger nej borde de gå  ner på sina bara knän och be henne hålla en kurs. Det skulle behövas. 

Ovido - Quiz & Flashcards