Direktlänk till inlägg 25 december 2008

Uppsala

Av Soran Ismail - 25 december 2008 18:49

Ni missförstod nog lite, jag undrade om någon hade fått något askul. Era presenter låter softa och så, men jag menar mer om någon får t.ex en disktrasa eller en orm trots att man hatar ormar eller dylikt. Någon som fick en stor besvikelse? Någon som var med om något extra kul vid julklappsutdelningen helt enkelt. Typ som det Behrad berättade om.


Nåja, nu ska jag in till Uppsala och möta upp David, sedan ska vi ut. Första gången på flera månader. Jag ska träffa många barndoms och gymnasievänner, det ska bli skitskoj! Och ni från Uppsala/Knivsta som läser den här bloggen, hoppas att vi ses ute!


Just det.. glömde nästan. Grattis på födelsedagen Jesus.  2009 år nu, det är fan inte dåligt alltså. Hoppas att det här blir ditt bästa.

 
 
Ingen bild

anna

25 december 2008 18:56

Jesus föddes väl egentligen inte alls på julafton? har var inte född för 2009 år sen, inte ens påtänkt. Eller det kanske han var om man tror på gud. hm. äh.

 
Josefin

Josefin

25 december 2008 19:22

Sorry that most of us misinterpreted your ironic remark (we didn't realize that it was irony).
Then I received a gift that was quite a bummer. I got lots of votive candles and a matching lantern as a pun intended for a mishap I made. Better?

http://josefinreftl7r

 
Kebabsoppan

Kebabsoppan

25 december 2008 19:56

Fick 2 biljetter till melodifestivalen av min mormor. "Du som gillar musik så mycket" sa hon.
"Tack så mycket" sa jag.

http://www.metrobloggen.se/kebabsoppan

 
Izaa

Izaa

25 december 2008 20:21

Eftersom min pappa tycker att han inte kan slå in paket blev jag tvungen att slå in alla mina egna paket. Det var okej eftersom det bara var två. Men sedan tog han fram något sorts konstigt plastpapper och tyckte att jag skulle slå in min gitarr som jag ändå skulle öppna någon kvart senare. Det kändes lite weird så jag struntade i det.

http://www.aizzaz.bloggagratis.se

 
JennY

JennY

25 december 2008 21:13

Det roligate som hände oss var väl när pappa öppnar ett av sina paket och utbrister "Åh en Liza Marklund bok, vad gött" varav vi andra nyfiket undrar vem julklappen var från. Och en efter en av oss andra försäkrar att vi inte köpt nån Marklund bok i julklapp till farsan. Och jag börjar mer och mer hoppas på att den riktiga tomten kanske faktiskt vart här.

Men då säger far min plötsligt "Nej jag köpte faktiskt den här till mig själv, och slog in..Vadå då?"

ja. så kan det gå.
god jul soran!

http://jespettersson.blogg.se

 
Emjo

Emjo

25 december 2008 21:13

Nåt kul... våran julgran rasade mitt i julklappsutdelningen!

http://www.emjo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Victoria

25 december 2008 21:37

Jag fick en Björn Borg-bikini som är sjukt för stor. Visst var den fin men kanske inte lika kul när den hänger vid fötterna..
Fick även en gigantisk TOM Nivea-burk med en miniminiminimal Nivea-burk på botten. Detta skulle tydligen vara kul. Ha. Ha.
Av min kompis fick jag en jättefin kokbok. Det är bara det att hennes pappa jobbar på Bonnier så jag vet att hon har fått den gratis.
Av mormor fick jag "lär dig rita"-kit. Står att det är till 7-åringar. Jag är 18... Förra året fick jag trosor av mormor som hade storlek 134, dvs för barn som är 134 cm långa... Tack mormor... Skulle passat bra om jag var 40 cm kortare...

Som du hör fick jag många toppenklappar!!!
Hehe, nä men jag är glad ändå! Jag fick en massa annat som var fint!

 
Ingen bild

Victoria

25 december 2008 21:39

P.S Jag tycker inte ens om att rita.

 
Cassandra

Cassandra

25 december 2008 22:06

Skulle egentligen ge bort toapapper med kaktusar på till en kusin, men eftersom jag blev sjuk och inte tog mig ner till släkten i småland så fick det bli en familjegåva istället.

http://jangbrand.blogspot.com

 
Linda

Linda

25 december 2008 22:11

Jag fick presentkort på Topman istället för Topshop, fast det var medvetet. Presentkorten på topshop var tydligen slut, men det är samma kedja så det spelar ingen roll, mamma och expiditen hade väldigt kul när de tänkte på hur min reaktion skulle bli. Vuxenhumor kanske?

http://fromthehoodstothecity.blogg.se

 
Linn

Linn

25 december 2008 22:41

Min storebror gav mig ett biopresentkort, som han själv fick i julklapp förra året. Jag fick också tre par trosor i storlek XS som är de obekvämaste jag har haft på mig.
Min pappa fick en "pizzaskärare" och en vit dalahäst av min faster, med prislappen kvar på. Jag tror hon hade dålig fantasi när hon skulle välja julklappar på ÖB...

http://http:/linnastrom.blogg.se

 
Ingen bild

josefin

25 december 2008 23:13

inte för att det var en julklapp eller för att jag fick den haha, men min kompis brukar få rätt sjuka saker från sin "plast farfar".
Hon fick ex ett mjölpaket en gång och en gång fick hon en burk sylt..
allt går :D

 
Ingen bild

Elin Martinsson

26 december 2008 00:14

och grattis till mig ? ;) haha

+ var och såg dig i karlskrona med björn och dom, jätte bra var du (kan ju säga att jag hade kramp i magen den kvällen, haha) hoppas på att se dig igen snart ;D

Ha det gött //Elin Martinsson

 
Ingen bild

Fanny

26 december 2008 01:08

Jag fick bannemej en stor besvikelse! Sista klappen var ett kuvert, säkert kort tänker man ju då, men nej nej..; det var ett freaking startkort till Kuoksu bys årliga pimpeltävling!! VAFAN. Aja, årets julklapp är ju tydligen en upplevelse så jag höll god min.

 
Ingen bild

johanna

26 december 2008 02:54

Jag fick bestick och handdukar, är det en pik på att flytta hemifrån då eller?

 
Ingen bild

Tilda

26 december 2008 11:32

Jag fick ett emohalsband, perfekt till min antiemostil

 
Ingen bild

Flop

26 december 2008 12:00

Jag fick en bok som heter "Vi Däggdjur".
(Dessutom på finska) :D

/Den har fina bilder i alla fall!

 
Ingen bild

esther

26 december 2008 13:16

jag fick faktiskt disktrasor av min mamma! Och badbomber från Barbie (är 24 år)! Från min farmor får vi alltid antingen ett par strumpor eller en deo. Själv gav jag bort ett brev till mamma o pappa som talade om att dom ska bli mormor och morfar!

 
Ingen bild

Hainz

26 december 2008 15:50

Jag fick en tottenhamtröja.
Jag håller på Arsenal.

 
Ingen bild

Häxan Surtant

26 december 2008 16:29

Jo, jag fick också disktrasor och andra slags torktrasor i ett avancerat kit som förklarade precis vad man skulle använda varje specifik trasa till... Till saken hör att min variant av städning handlar om att sopa av golvet lite med hjälp av händerna (har inte så stor lägenhet så det känns smidigare än att ta fram dammsugaren...).

 
annuendag

annuendag

26 december 2008 18:02

Härom året så fick jag glitterstjärnor som man skulle fästa på en duk eller på gardiner med strykjärn, tre inspelningsbara kassetter, en badhandduk och en ful mugg och några fler småsaker i samma stil. Det var ett roligt år, speciellt som att min lillebror fick ett trumset.
I år så sa pappa:
"Ja, jag minns att du var lite sur det året."

http://annuendag.blogg.se

 
MalinTh

MalinTh

26 december 2008 18:04

Jag fick la inget askul direkt, men något kjempe godt! Suklaa hahaa ;)

Ett taco-set, vinglas - allt som behövs till ett pary! Yeaho! Let's go!

http://www.finest.se/HeavenlyLife

 
Ingen bild

E

26 december 2008 18:26

god jul

 
Sanna

Sanna

26 december 2008 18:27

Vad då kul saker? Fråga mannen här vad han tyckte som fick ett strykjärn i julklapp. Inte skrattade han direkt kan jag lova....:)

http://sancha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

rebecca

27 december 2008 03:02

Förra året fick jag en toaborste i julklapp. Mamma skrattade gott när jag öppnade det paketet i alla fall... :)

 
Ingen bild

Evangelia

27 december 2008 15:25

Min bror gav meg en presang som han ville ha selv. Et fotballspill til hans xbox, som han har spilt nå side julaften...

 
Niclas B

Niclas B

28 december 2008 21:14

Ett strykjärn i julklapp, Sanna? Var det inte det han önskade inför sin Iron Man-satsning?

http://niclas-b.bloggagratis.se

 
Frida

Frida

30 december 2008 00:01

Jag fick en fjädergran

http://fridamariaarvidsson.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

30 december 2008 22:23

Jag är 14 år och jag fick en brandvarnare av mina föräldrar... den ska vara i köket förövrigt!

 
Ingen bild

Jenny

31 december 2008 01:19

En kompis från Tyskland berättade att han en jul fått en äggöppnare av sin mamma. Han förklarade att det är en ring som man trär på ägget och så skruvar man åt en liten skruv på sidan så mycket att skalet spricker och kan lyftas av som ett lock. Jag har själv aldrig sett en äggöppnare men det är väl inte det mest användbara att ha i kökslådan. Hans kära mor väljer förresten ut en affär varje jul där hon inhandlar alla julklappar till hela släkten. Denna gång hade hon alltså valt ut en köksaffär. Min kompis förklarade att hans mamma är mycket praktisk och att han den julen bara fick potatisskalare och andra köksgrejor och så äggöppnaren förstås.

 
Ingen bild

Sofia

3 januari 2009 15:05

Jag fick inget roligt men min klass hade "julklappsbyte", alla skulle köpa något och lägga i en säck och så skulle alla dra en julklapp så man visste inte vem som skulle få vad. Jag hade köpt en vandrande pinne. Alla tyckte att det var en jätterolig idé förutom hon som fick den.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards