Direktlänk till inlägg 2 april 2009

2a April - Världens bästa dag

Av Soran Ismail - 2 april 2009 15:04

Äntligen. Äntligen så är det 2a April. Jag älskar det datumet. Det är nog det bästa på hela året, om man bortser från olika saker som inträffar på olika dagar (VM t.ex.) Men rent objektivt. Om varje dag är blank så är 2a April den bästa på hela året. Varför? För då är det som längst tills det blir 1a April igen. Fy fan vad jag hatar den dagen. 


Det är som att hela samhällsstrukturen faller samman, för att folk har fått för sig att man ska skoja extra mycket just den här dagen. Dels är det vidrigt för humornivån sänks markant, jag får nys om det ena lågvattenskämtet efter det andra, vilket är irriterande i sig. Men framförallt för att folk tror att man måste skämta precis hela tiden under den här dagen. Det går inte längre att ha en vettig konversation. Det går inte att lita på någon information som man får, vilket är väldigt jobbigt i längden. Till och med våra medier, fullt seriösa medier, hittar på olika historier. Som tur var så klarade jag mig ganska smärtfritt det här året...


På senaste har det vart en hel del debatter kring vad som är ok och vad som inte är ok att skämta om. För mig så är det inte ok att dra "1a april skämt". Om de görs helt seriöst. Där går min gräns. 

 

Jag vet inte ett enda 1a-April-skämt som jag har tyckt vart riktigt roligt. Men vad vet jag, jag kanske bara har haft otur. Eller omgett mig med väldigt tråkiga människor... 

 
 
Ruff

Ruff

2 april 2009 15:12

Jag tillhör också typen som inte tycker om alla skämt på 1:a april. Dock anser jag att det kan finnas en del guldkorn bland våra medier. Tyvärr inte så ofta, och så många, men ett par. Ett av få som kändes skoj i år var Värmands folkblad, http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Mallgan-trader-fram-i-exklusiv-VFintervju-090331.aspx som fick mig att dra en del på smilbanden.

http://jensuno.blogspot.com

 
Ingen bild

Victoria

2 april 2009 15:18

Jag blev totallurad när jag slog på TV:n igår morse. Helt omedveten om att det var första april (hade inte insett det klockan 07:30) och att man inte kunde lite på någon köpte jag totalt att Jakob Öqvist fått sparken från Voice eftersom han moonade sig för Voice-ledningen.

 
annuendag

annuendag

2 april 2009 15:33

Själv lyckades jag cykla hemifrån utan min kjol, och ingen trodde på mig bara för att det råkade hända på första april. Irriterande.

http://annuendag,blogg.se

 
Ingen bild

Louise

2 april 2009 16:05

den 5 april e bättre! för då fyller jag 18 (;

 
andrea

andrea

2 april 2009 16:53

Min pappa "skämtade" alltid om att det stod ett rådjur i trädgården. Ett rådjur i trädgården!
........
Det är inte ens LITE roligt på NÅGOT sätt.

http://andreaf.bloggagratis.se

 
Roziie

Roziie

2 april 2009 18:53

Jag är inte så förtjust i 1:a April-skämt heller. Jag vet aldrig om jag kan ta saker seriöst då.
När jag var liten var jag absolut sämst på att lura folk. Jag drog alltid den här för min bror: Kolla, det står ett lejon utanför!
Han gick aldrig på det..

http://roziiie.blogg.se

 
Ingen bild

sandra

2 april 2009 22:59

haha, davids var ju rolig ju! xD

 
Sanna

Sanna

3 april 2009 00:10

..men ta den här då Soran och kan man annat än le åt helhetsbilden!

För många år sedan när det bara fanns svart - vit TV kunde man få veta att vid en tidpunkt på kvällen skulle alla kunna se lite färg på TV om man hämtade alla transistoraparater man hade och ställde dem ovanpå TV.

Sagt och gjort och alla människor sprang nu runt som yra höns och hämtade aparaterna och skarvade ihop sladdar för de var tvungna att ha radion på också. Ju flera aparater ju bättre färg...

Jag var en av dem och efter några minuter steg en spännande tystnad då klockslaget infann sig men någon TV bild förändrades inte hos mig och TV var lika svart - vit som innan.

Så man rattade lite extra på radioapareterna och provade att sladdarna satt i men men...
En ledsen Sanna plockade tillbaka allting till ursprunget och dagen efter kunde man läsa i tidningen om detta aprilskämt.

Kan man annat än skratta?

Kram

http://sancha

 
Manne

Manne

3 april 2009 08:06

15 april é mycket bättre!

It's my birthday and I fuck if I want to... ehh.. jo de e ju självklart. ;)

http://www.finest.se/Mannefik

 
Linn

Linn

4 april 2009 12:14

Vår mattelärare hade genomgång med oss om lipra 1-vinkeln på trianglar. lipra 1 baklänges blir 1 april. Men innan vi kom på det var vi helt frustrerade för att vi inte fattade någonting.

http://linnastrom.blogg.se

 
Karolina

Karolina

4 april 2009 17:54

Mina rumskompisar lurade i mig att vi skulle bli utslängda ur vår lägenhet inom en månad. Jag gillar i n t e 1:a April.

http://tollan.blogg.se

 
Ingen bild

Annika

6 april 2009 16:50

FYI Linn: lipra baklänges blir arpil

 
Ingen bild

Haje

11 april 2009 01:44

Helt enig at det er den teiteste dagen i året.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards