Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Soran Ismail - 24 mars 2009 22:39

Idag höll jag samma föreläsning två gånger på Stenhagensskolan i Uppsala, en gång för en åttondeklass, en gång för en klass i årskurs 9.


Det var kul att som omväxling vara helt seriös. Det blev lite som en djupdykande intervju för eleverna på plats. Jag berättade om mig, mitt liv. Vad som påverkat mig mest och varför jag tror att jag är där jag är idag. Det kombinerat med dikter, samt en hel del frågor från eleverna, utgjorde föreläsningarnas innehåll.


Eleverna var väldigt engagerade och det var kul att se hur lätt det är att fånga deras uppmärksamhet, från klasser som annars anses vara ganska stökiga, när det är någonting som intresserar dem. 


UppsalaNyaTidning var där också och skrev en aningen felaktig artikel som ni kan ta del av här (Jag är t.ex inte aktuellt med Ballar av Stål. Jag nämnde att jag hade blivit tillfrågad men tackade nej av olika anledningar) 

Av Soran Ismail - 24 mars 2009 18:52

Även fast jag själv är lite fast i twitter-landet så måste jag medge att denna sketch är väldigt bra.


"Who are they talking to?" 

"No one. And Everyone." 

 

Spot on. 

Av Soran Ismail - 24 mars 2009 02:40

Visst, han är ganska nördig. Och det han gör är väldigt farligt. Men det är väldigt coolt ändå. Jag kan tänka mig att han känner sig mer levande än någon av oss...

Ovido - Quiz & Flashcards