Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Soran Ismail - 7 mars 2009 22:39

Det verkar ha missförståtts lite;


Det som är "enkelt" är att de som inte är intresserade inte behöver ta del av det. Vidare säger jag inte att det är folk som ogillar olika saker som är dumma i huvudet. Det som är dumt i huvudet är att bestämma sig för att man ogillar någonting innan man har sett vad det är/smakat. 


T.ex så vill folk påstå att roast är mobbning, vilket är felaktigt. Till och med om vi bortser från det faktum att alla som är där faktiskt vill vara där och är med på premisserna så är det felaktigt (jämförelsen mot att boxning isåfall är misshandel är väldigt träffande tycker jag). Men till skillnad från vad många tror så är det inte "alla mot en", det är snarare "en mot alla"


När man står där pratar man lika mycket om alla. Ofta kan någon annan än själva hedersgästen få flest gliringar. Sen går man upp och ger igen, på alla. 


Men överlag så tycker jag att det är idiotiskt med principer. Jag förstår att det är provocerande att säga så men jag ska förklara vad jag menar vid ett senare tillfälle, men tills dess kan ni väl skriva ner några principer ni har. Jag är nyfiken.  Så ska jag förklara vad jag menar sedan.

Av Soran Ismail - 7 mars 2009 15:46

Aftonbladet hade, till ingens förvåning hoppas jag, valt att göra någon skandalvinkel på det här med roastande av kändisar. Det roliga var hur många som röstade att det inte var ok, med tanke på att de inte ännu har sett resultatet. Det är väl en ganska urdefinition på "att vara dum i huvudet".


Om det fanns en "att-vara-dum-i-huvudet-manual" så skulle punkt 1a vara "ha en bestämd åsikt om någonting som du inte har någon aning om vad det är utan enbart har hört delar av från en annan part".


Sen förstår jag också att det kommer bli en del rubriker när det väl börjar sändas. Jag förstår att en del människor kommer bli upprörda. Jag förstår att konceptet "roast" inte är för alla. Men det är ok.


Det finns någon märklig uppfattning i Sverige att alla ska vara nöjda med allting hela tiden. Man ska kompromissa hela tiden, och i en kompromiss så är ingen helt nöjd. Det är rent kommunistiska tankar som inte ser till det faktum att vi är individer som utgör ett samhälle.


Detta med roastprogram är enbart positivt då man breddar humorutbudet i Sverige. De som gillar detta ska få ta del av det, de som inte gör det kan hålla sig till det de tycker om. Svårare än så är det inte. 


 Mitt tips till er: köp biljetter till morgondagens och/eller måndagens två roastinspelningar på Berns. Kl 18 och kl 20. Det är magiskt kul och måste upplevas på plats. 

Ovido - Quiz & Flashcards