Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Förtydligande

Av Soran Ismail - 7 mars 2009 22:39

Det verkar ha missförståtts lite;


Det som är "enkelt" är att de som inte är intresserade inte behöver ta del av det. Vidare säger jag inte att det är folk som ogillar olika saker som är dumma i huvudet. Det som är dumt i huvudet är att bestämma sig för att man ogillar någonting innan man har sett vad det är/smakat. 


T.ex så vill folk påstå att roast är mobbning, vilket är felaktigt. Till och med om vi bortser från det faktum att alla som är där faktiskt vill vara där och är med på premisserna så är det felaktigt (jämförelsen mot att boxning isåfall är misshandel är väldigt träffande tycker jag). Men till skillnad från vad många tror så är det inte "alla mot en", det är snarare "en mot alla"


När man står där pratar man lika mycket om alla. Ofta kan någon annan än själva hedersgästen få flest gliringar. Sen går man upp och ger igen, på alla. 


Men överlag så tycker jag att det är idiotiskt med principer. Jag förstår att det är provocerande att säga så men jag ska förklara vad jag menar vid ett senare tillfälle, men tills dess kan ni väl skriva ner några principer ni har. Jag är nyfiken.  Så ska jag förklara vad jag menar sedan.

 
 
Ingen bild

Johanna

7 mars 2009 23:22

Jag tycker att ditt inlägg var jättetydligt, känns som att folk missuppfattar med flit för att ha något att bli sura på.

Hur som helst, du ville att vi skulle berätta om principer! Det är svårt att komma på såhär på rak arm, men en grej jag följer (som vissa kan tycka är onödig) är att jag inte dricker sprit. Har aldrig varit full och beror väl delvis på grund av att jag upplevde en helg där jag såg vad ett beroende gör med en. Det var fruktansvärt, alla borde få uppleva det och se hur folk är benägna att ljuga, gömma, smita, lämna sina käraste osv för att få i sig öl efter öl och drink efter drink. Helt otroligt. Sen förstår väl jag att man inte blir alkoholist om man dricker då och då, men det är ändå en sådan sak jag håller fast vid. Och det innefattar "såklart" cigaretter också.

Sen finns det ju vissa töntprinciper man försvinner när man lämnar fjortisstadiet, exempelvis att jag vägrade lyssna på viss musik osv. Nu har jag inga sådana hang-ups alls...

Försöker vara så öppen jag kan i alla fall! Fast visst har man grejer man "aldrig skulle göra", bara för att. Ska fundera mer på det där! Väldigt intressant! Vore kul att höra ifall du själv har några principer!

 
Ingen bild

johanna

7 mars 2009 23:28

Jag tror fan inte jag har några principer.. kan inte komma på några. Bara typ att inte mörda och såna saker. Annars tycker jag att folk får göra och tycka som dom vill och jag tänker inte döma och säga att det är emot mina principer, känns onödigt på något sätt.

 
Ingen bild

M

7 mars 2009 23:59

Well done på Blue Moon igår.

 
Ingen bild

Elnaz

8 mars 2009 00:04

En ganska stark princip jag har är att inte röka. Att inte behöva vara beroende av en sån sak. Jag brukar ge ett snabbt svar som "dansare röker inte" när folk frågar mig om rökning. Det jag i själva verket vill säga är att jag inte vill att något sånt ska påverka mitt liv, rökpauser är löjliga. Haha, ta det dom du vill.

 
Ingen bild

Soppan och Malena

8 mars 2009 00:05

Här är våra fina principer: (vi var tvunga att slå upp ordet och vi är inte riktigt säkra på vad det betyder fortfarande, men vi tror att det ät orsaken till något för det stod det.) Vi dricker inte. För vi är bara 14. 2. Vi mördar inte folk för att det är olagligt. 3. vi röker inte för det är dumt och äckligt. 4. Vi älskar Björn, men det är mågot man bara gör när man ser honom. 5. vi läser din (Soran) blogg varje dag. Den är så bäst, och vi läser den. 6. Vi gillar Coca Cola, och vi har nog fått i oss för mkt nu. Vi gillar Cola för att det är gott och man får en sån kick av det x) 7. Vi är 14, för vi är födda 1995. Det var våra principer tror vi. Hejdå. Ha det bra

 
Ingen bild

peace

8 mars 2009 00:50

jag ser principer som personliga regler i livet. mina principer är personliga riktmärken för hur jag ska leva mitt liv. oftast lever jag efter dem, jag följer de regler jag bestämmt. tex jag röker inte. aldrig. någonsin. och det har jag bestämmt mig för fast än jag aldrig har prövat (är jag dum i huvudet?). det är en av mina principer. en av mina livsregeler. jag förstår de som redan sagt att de är emot "roasts", för att upplägget går emot deras principer. jag tror att principer speglar erfarenheter, o jag vet att det finns människor med erfarenheter som gör att de aldrig kommer se det roliga i en roast, i den andan det förekommer just nu. för den humorn som är vanligt förekommande inte följer deras principer. svårt att förstå. svårt att förklara. en av mina egna principer är öppenhet, så jag ska öppenhjärtat ta emot humorn i "roast"!
bring it on!
fan va filosofiskt det blev, facinerande vad lite alkohol kan göra för hjärnan x

 
Sofia

Sofia

8 mars 2009 00:54

Mina principer är väl att jag inte röker för jag tycker att det är slöseri med tid, pengar och hälsa etc. Sen så är en av mina principer att har jag sagt att jag ska göra något/träffa någon som gör jag det trots att det kan inträffa andra "roligare" eller "viktigare" saker, förutom i vissa speciella undantag givetvis.

http://rehnet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M

8 mars 2009 01:19

när blire frågestund igen?

 
Ingen bild

M

8 mars 2009 01:19

när blire frågestund igen?

 
Ingen bild

Vilja.

8 mars 2009 01:38

Jag har inga speciella principer. Jag har mina egna gränser som ändras hela tiden, precis som hela jag förändras i takt med tiden. Vill gärna höra ditt resonemang!

 
Ingen bild

Sofia

8 mars 2009 01:44

Jag kan inte säga att jag har några principer. Däremot har jag, oftast, mål som jag strävar efter. Att ha fasta principer ser jag inte som något som fungerar för mig. Jag skulle känna mig låst och instängd, det blir en alldeles för svart/vitt syn på livet för min del. Ingen situation är den andra lik, samtidigt som jag och världen ständigt förändras och därför passar det mig inte att leva efter en fast princip. Hur skulle jag i nuet kunna avgöra hur jag i en framtida situation borde agera, när jag inte ens känner till framtiden. Att hålla sig till en princip känns outvecklande och hämmande.

 
Ingen bild

fujiOne

8 mars 2009 05:44

Jag har gjort det till en princip att när en person tappat min respekt så är det väldigt svårt att få tillbaka den.. Jag rent ut sagt hatar människor som tror att dom kan göra och säga vad dom vill hela tiden och att man bara ska slå dövörat till..

I allmänhet tror jag att jag har väldigt lätt för att ge folk en chans, men blåser dom den chansen är det rätt kört.

Sen är väl en av mina senaste händelser i livet som tagit upp just principer att min dotter som nu är 2,5 månader gammal fick papper från kyrkan om dop. Min princip är att inte döpa ungen eftersom jag anser att om man vill vara en idiot och välja att tro på gud så får hon göra det misstaget själv =/

/fujiOne^

 
Ingen bild

sara

8 mars 2009 08:29

Jag kan inte komma på några priniper. Jag ska tänka på det lite till. Men så länge tänkte jag bara kommentera andra inlägg här. Det är jätte många som ursäktar sig och frågar om de är dumma i huvudet för att de inte röker/dricker. Själv dricker jag och röker en och annan cigg då å då, men jag tycker inte alls att det är fel att andra inte gör det. Snarare är det väl jätte bra. Stå på er!

 
Thatdudeyouknow

Thatdudeyouknow

8 mars 2009 10:03

Jag förstår inte riktigt vad principer har med roasting att göra, men ok... ang roasting-kontroversen kan jag påpeka att "no one has the right not to be offended". Ang principer så formulerade jag en ca 10 när jag var tonåring. Jag följer dom ganska automatiskt nu i vilket fall, men då var det viktigt att stå emot grupptryck etc. Självklara saker som att inte mörda etc togs inte med... Fåse om jag minns alla 1) Aldrig färga håret 2) Aldrig pierca sig 3) Aldrig tatuera sig 4) Aldrig röka 5) Aldrig knarka 6) Aldrig dricka sig så full att man spyr 7) Aldrig ha utomäktenskaplig sex. Hmm... det borde finnas 3 till, men dom minns jag inte. Oh, whatever...

http://thatdudeyouknow.wordpress.com

 
Ingen bild

Helena

8 mars 2009 11:07

Media tar alla del av, vare sig man vill eller inte. Så lätt var det..

 
Oskar

Oskar

8 mars 2009 11:31

Jag har en viktig, fundamental princip: Man ska inte vara glad innan kl 10...

http://sarcasmicon.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Philip

8 mars 2009 13:06

Den enda principen som jag verkligen hållit fast på är att aldrig strula med en polares flickvän... sen saker som att inte döda och sånt tycker jag handlar mer om moral och förnuft än principer. Om man skulle ta bort lagen mot mord så betyder inte det att jag skulle döda för det.

 
Ingen bild

Ronja

8 mars 2009 14:23

Soppan och Malena, ni förgyller Sorans blogg så jävla hårt!

 
Ingen bild

KOKO

8 mars 2009 15:27

Asså när blir det frågestund igen?????

 
Maria

Maria

8 mars 2009 17:59

Jag går inte tillbaka på löften. När folk sätter tillit i en, då vårdar man den.

http://mariakayeymf.blogg.se

 
Mirja

Mirja

8 mars 2009 18:26

Okej, då är jag med. :)

En princip: Var ärlig om det inte skadar någon på lång sikt.

http://plums.blogg.se

 
Ingen bild

Johanna

8 mars 2009 19:37

Min princip är att försök att inte vara fööör elak^^

 
Ellen

Ellen

8 mars 2009 19:42

Bort med 22!

http://humorforhelaslanten.blogg.se

 
Ingen bild

Voodoo Chile

8 mars 2009 21:11

En princip jag försöker leva efter är att ingenting är så enkelt som det verkar.

Och så Murphys lag förstås. ;)

 
Ingen bild

hell yeah

8 mars 2009 21:39

jag har alldeles för många principer. men jag älskar dem. annars hade jag ju såklart inte haft dem... röker inte, snusar inte och dricker inte särskilt ofta pga hälsoriskerna. handlar bara i vissa affärer. är vegetarian. handlar inte märken som ägs av företag som stödjer "dålig" saker. sen kollar jag inte på skitprogram heller. hur hypade de än är. som typ linda rosing programmet, eller det där med han wahtshisname där de tvingar sanningen ur folk? eller let's dance. och så vidare!

 
Ingen bild

Anna K

8 mars 2009 22:25

Det finns ingen åsikt som går att tillämpa i alla situationer. Dina handlingar kommer alltid att formas utifrån omständigheterna, det går alltså inte att bestämma sig i förväg. Att tro något annat är naivt. Principer - there's no such thing.

 
Ingen bild

W

9 mars 2009 22:11

Soppan och Malena: ni mördar inte...för att det är olagligt?

 
Sofia

Sofia

12 mars 2009 20:53

Enda principen som är någorlunda vettig måste ändå vara att leva som man lär.

http://sofiasko.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards