Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Angående åksjuka

Av Soran Ismail - 6 mars 2009 18:54

Det är många av er som har kommenterat och försökt hjälpa till i mina åksjukeproblem som uppstår ofta eftersom jag reser en del i mitt jobb. Det är snällt av er, men dessvärre är tipsen inge vidare.


Åksjukearmband: driver ni med mig? Jag testade det där hittepåjippot för några månader sedan. Det är inget annat än ett skämt. 


Åksjuketabletter: Jovisst, man mår inte illa, men däremot blir jag helt dåsig i huvudet och eftersom jag ska uppträda någon timme efter ankomst så håller det inte. Man måste vara klar i skallen i det här jobbet.


 Däremot återstår att testa åksjuektuggummin? Nico tipsade om det. Jag ska ge det ett försök också.


Någonting måste jag ju komma på annars kommer RAW Comedy Cruise bli en katastrof för egen del. Om jag blir åksjuk på tåg så är det ingenting mot hur jag mår på båtar. 


 
 
Maria

Maria

6 mars 2009 18:59

Tänk så har du en omvänd placebo-effekt på det du tar? Typ... din negativitet till tåg omöjliggör det för läkemedel att "sättas in".

http://mariakayeymf.blogg.se

 
Ingen bild

Sara

6 mars 2009 19:07

Jag har precis samma problem med åksjuka och har testat det mesta. Åksjuketuggummit gjorde mig lite yr och jag började dessutom må illa av det innan jag ens kommit ombord på båten. Jag har accepterat att vissa av oss är menade att spy i papperskorgar och över relingar resten av livet. Hoppas dock att du hittar nåt som funkar för dig!

 
Ingen bild

Henke

6 mars 2009 19:07

Sluta vara en sån kärring så kanske det går över ;p

 
Ingen bild

Victoria

6 mars 2009 19:08

Låter helt sinnessjukt! Jag blir aldrig åksjuk och fattar inte hur folk kan bli det, det måste vara asjobbigt! Min kompis blir åksjuk när hon åker buss i tio minuter...

 
Ingen bild

molly:)

6 mars 2009 19:54

det är synd att du blir åksjuk, men jag bryr mig inte för det är äckligt när folk spyrXD

 
Ingen bild

Tinan

6 mars 2009 19:54

Jag har ingen större erfarenhet eftersom jag somnar när jag är på resande fot. Buss, båt, tåg, flyg. Somnar alltid.
Däremot finns det ju läkemedel mot illamående, som jag inte tror har trötthet som bieffekt. Primperan finns det ett som heter. Har ingen aning om det finns att köpa receptfritt, men fråga på apoteket. Primperan alltså, eller något motsvarande.

 
Sofia

Sofia

6 mars 2009 20:32

Prova åksjukeplåster som man sätter bakom örat. funkar jättebra. och visst kan man bli lite dåsig, men det försvinner så fort du plockar bort plåstret. Testa detta!

http://rehnet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Veronica

6 mars 2009 21:08

Tänk på att man blir lite bedövad i munnen av åksjuketugummin! (Om det är Calma du menar). Det går i och för sig över ett tag men ändå...

 
luby

luby

7 mars 2009 00:54

Min åksjuka försvinner såfort jag försöker fokusera på någonting annat, om jag lyssnar på musik och dagdrömmer när jag åker buss t.ex så glömmer jag helt bort att jag mår illa, därför tror jag att det endast är någonting man inbillar sifg. Ju mer man tänke rpå det, ju sämre mår man.

http://buckwheat.blogg.se

 
Ingen bild

Sofia

7 mars 2009 01:06

Som någon skrev tidigare, åksjuketuggummit (Calma) är INTE bra, men blir bedövad i hela tungan och det är skitäckligt.

 
Ingen bild

Partygirl

7 mars 2009 01:37

Du är så het Soran. Jag såg när du kräktes igår, och de va så snyggt! Heting. Puss på dig..

 
Ingen bild

Evelina

7 mars 2009 01:40

hallå? är du och björn osams?

 
Ingen bild

sara

7 mars 2009 06:04

Det bästa lösningen är att sova. Åksjukeplåster funkar helt okej, men för mig funkar det mest att bara sova igenom hela resan. Ställ in klockan så du inte missar din station, blunda och tänk trevliga tankar :)

 
Nico

Nico

7 mars 2009 11:13

Testa det, det funkar för mig i alla fall. Jag har varit åksjuk och sjösjuk så länge jag kan minnas och provat allt. Åksjuketuggumina är utan tvekan det bästa. Klarade till och med en fyra timmars bussresa till Oslo utan besvär med hjälp av Calma. Så jag beodrar dig att springa till närmaste apotek!

http://plaettan.blogg.se

 
Ingen bild

Amanda

7 mars 2009 13:16

Ska man skratta eller gråta åt kommentaren från Partygirl? Jag hoppas den pesonen var extremt oseriös.

Hur kan det svara snyggt att kräkas? Soran måste ha någon slags skills på det. Om den som postade kommentaren INTE var oseriös då.

 
Ingen bild

johanna.e

7 mars 2009 13:33

när jag var liten (och otroligt åksjuk) fick jag jämt ha ett plåster på naveln när vi skulle åka bil. och det funkade. man klämmer bara ihop naveln och tar ett helt vanligt plåster och sätter dit. hur enkelt som helst. värt att provas :)

 
Ingen bild

Anonymus

7 mars 2009 14:10

soran sluta blogga så dåligt :(
jag har tråkigt ju!

 
Ingen bild

Sofie

7 mars 2009 15:01

Åksjuketuggummin är väl det som funkar bäst!

Jag var på kryssning för en vecka sen och jäklar vad båten gungade. Jag tog åksjuketuggummin och försökte rörapåmig/dansa så mkt som möjligt och Voila inget mer illamående. Ioförsej kan det ju bero på att båten stannade i Åland också.. hahah

 
Sanna

Sanna

7 mars 2009 15:26

Hundvalpar har ju samma problem med outvecklat balansinne och på dem tränar man ju sakta in detta så att de ska klara av illamåendet. Vore det något för dig också måntro för då måste du ta tåget varje dag en kort stund men det hjälper säkert tågföraren till med som vill slippa spya i vagnarna...hehe!

http://sancha

 
Ingen bild

a

7 mars 2009 15:43

åksjuketuggummin är asbra. den ända nackdelen är att man blir lite bedövad i munnen i början men det funkar jättebra. alla jag vet tycker såna tuggumin är bra-

 
Ingen bild

s

7 mars 2009 17:38

Ett annat alternativ är ingefära, fungerar för vissa men inte för alla.

 
Ingen bild

Amanda

8 mars 2009 00:19

Armbanden fungerar awesome för mig, bara jag har på dem i typ en timme innan färden påbörjas.

 
Ingen bild

a

8 mars 2009 00:20

ehem

 
Ingen bild

a igen

8 mars 2009 00:20

Var det 22 eller 23 du inte ville ha? Kommer tamigfan aldrig ihåg. Är säkert 24, bara för att...

 
Ingen bild

K

10 mars 2009 23:04

Har samma problem med åksjuka jämt och ständigt. För mig är det enda som funkar det gamla knepet att blunda, och sen fokusera på sin andning.

 
Ingen bild

cathy

21 augusti 2010 15:55

Hej Soran. Pröva att göra te med ingefära i. Färsk helst. Jag dricker ett par koppar innan jag åker,ska jag långt tar jag med mej ingefäran o lägger i teet på flyget/tåget etc,´. Biverkning,ibland lös i magen, ingefärsrapar som inte är så goda, kinamaten smakar åksjuka i fortsätnningen, men det gör den ju iaf. Hälsn./Cathy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soran Ismail - 23 mars 2010 17:13

Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.   Återkommer snart med mer info. ...

Av Soran Ismail - 13 september 2009 17:36

Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...

Av Soran Ismail - 12 september 2009 09:39

Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...

Av Soran Ismail - 11 september 2009 02:24

Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...

Av Soran Ismail - 18 augusti 2009 17:38

Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags.     Det är festligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards