Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Soran Ismail - 1 januari 2009 19:41

Borjar om 20 minuter dar hemma. Ni som tittar och vill kommentera gor det med fordel har, om ni vill att jag ska ta del av det vill saga.

Av Soran Ismail - 1 januari 2009 19:18

Det ar synd att ni inte var har igar, det ar det verkligen. For det gar inte att aterberatta. Fira ryskt nyar i Egypten, sasom araberna har forestallt sig.. hela spektaklet var abstrakt.


Bara som exempel:

Vid tolvslaget. De borjar ranka ner fran 10, sasom de antagligen har sett pa tv att man gor i vasterlandsk kultur. Bara det att klockan var 23:58, men men. No biggie.. Sedan borjas det.

TEN, NINE..EIGHT, SEVEN, SIX.. notera att det under hela den har tiden star brutalt fulla ryssar overallt som standigt serveras av smaskramda araber.

FIVE, FOUR, THREE, TWO, ONE! Sa satts musik pa. Det ar melodin till Bjallerklang. Eller Jingle Bells, om ni sa vill.


Sa jag firade in det nya aret genom att skala med min familj till melodin av bjallerklang. Men som sagt, det var mysigt och jag hade inte forvantat mig nagot annat. Storre delen av kvallen lekte jag med nagra svenska barn som bestamde sig for att vi skulle ha krig. Och det kan man ju inte saga nej till, det galler att visa vem som bestammer, tankte jag.


15 minuter senare orkade jag inte mer och fick ge mig..

Ovido - Quiz & Flashcards