Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Soran Ismail - 15 januari 2009 05:43

Fortfarande vaken. Har ni vaknat än? Om ni har gjort det, för att åka till jobbet, så är ni hjältar. Jag har suttit framför youtube. Fan.. jag är en dålig människa.


Jag läste även på expressen om "humorkriget" och skrattade återigen åt deras rubriksättning.  Men jag kan meddela att jag ska vara med i en av kanalernas satsningar, i två avsnitt. Det ska bli så jävla kul. Äntligen. Äntligen så har konceptet kommit till Sverige. Ett koncept som funnits i USA i decennier, och är väldigt uppskattat.


Men jag är inte naiv. Jag räknar med "skandalrubriker" och några upprörda människor, generellt folk över 50. Men så är det alltid i början. Sedan kommer det ta sig. Folk kommer inse att man kan vara elak och rolig. Med det sagt så är inte allt elakt roligt, absolut inte, men man ska inte utesluta det heller. 


Om några år kommer galorna sluta vara så mesiga. Man kommer våga skämta mycket mer för folk kommer förstå att det är roligare att ha distans och bjuda på sig själv än alternativet. Som det är i mångt och mycket idag. Här kommer två exempel, ett från en komiker ett från en "kändisgäst" som försvarar sig själv. Båda roliga och väldigt modiga.  Enligt mig förstås, men det förstod ni själva. 



Av Soran Ismail - 15 januari 2009 02:36

Hallå mina små äppelfrön, vad gör ni? Ni sover väl inte? Jo det är klart att ni gör. Ni har ju jobb. Riktiga jobb. Ni bidrar till samhället på fler sätt än att bara betala skatt. Good for you. Men för er som är mer som mig så kan jag kanske underhålla er här i någon minut med ett par bilder. Jag har ju trots allt vart och lekt lite utomlands de senaste veckorna. Dessvärre hade jag bara en mobilkamera med mig, och kvalitén är därefter.


Först, Egypten:  


 

 Sedan, New York:

 


Nåja, sov vidare nu.  God Natt. 

Ovido - Quiz & Flashcards