Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Soran Ismail - 17 januari 2009 17:53

Blondinbella. De flesta verkar ha bestämt sig, antingen älskar man henne eller så hatar man henne. Allt som oftast har folk bestämt sig för det senare alternativet. Men jag är kluven.


Jag tycker att det är skitbra att hon går emot jantelagen. Att hon orkar stå emot allt hat som hon får, för det är inte lätt. Det gör mig positivt överraskad att gå in på hennes blogg och se henne skriva kloka saker kring dåliga förebilder och dagens vikthets. Sedan blir jag förvirrad när hon är en lika dålig förebild själv men i andra sammanhang. Jag syftar t.ex på hennes "tv-dagbok" som gick på tv400 fram tills igår tror jag, när hon pratar om diskning, filmpremiärer, shopping och dylikt. 


Det skulle kunna vara så att hon inte skriver alla sina inlägg själv. Eller att hon får tips och råd om vad hon ska skriva om ibland. Annars känns hon lite schizofren. I tv-programmet så tror jag att det är någon bakom kameran som har hetsat fram henne att säga dummare saker än hon kanske tänkt själv, för att det ska bli "bra tv". Hon som är ovan har kanske inte förstått hur illa det blir när allting klipps ner till 3 minuters idioti. Ni som inte har sett det: ta en titt. 


Ni kanske minns att jag skrev att jag skulle spela in klipp med 1000apor häromdagen. Det var det jag skulle driva med. Blondinbellas tv-dagbok. Här är första avsnittet. 

Ovido - Quiz & Flashcards