Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Soran Ismail - 18 januari 2009 20:50

Förresten, en tanke bara. I Let's Dance, varför får man inte rösta på den man hatar mest istället för den man gillar mest? De skulle tjäna mycket mer pengar. Dessutom skulle "rätt" person åka ut. Som det är i dagsläget åker ju den som är i mitten ut. Som ingen tycker någonting speciellt om. Man kanske tycker att den är lite mysig, men den sticker inte ut. Det är inte den man älskar mest, och då röstar ingen på den, även fast ingen vill att den ska åka ut heller.


Fler skulle dessutom engagera sig. Jag vet ingen känsla som är så drivande som hat. Jag satt och slökollade lite i fredags, även fast jag kanske gillade några av dem så var det inte tillräckligt för att jag skulle orka ringa och rösta. Däremot fanns det folk jag hatade. Och kunde jag rösta ut någon så skulle jag definitivt ha gjort det.


Jag förstår att man inte kan ha så i Idol eftersom man ska få fram den person som folk älskar mest, inte tvärtom. Det är ju deras karriär bygger på. Men inte här. Här är det ju bara en kommersiell lek. Nåja.


Nu kanske ni tänker "tog det dig så här lång tid att komma hem till Knivsta? Fan vad långsam du är!" Men då har ni fel ska jag säga. Jag är kvar hemma hos mig. Nu tänkte jag bege mig. Ha en trevlig kväll. 

Av Soran Ismail - 18 januari 2009 17:34

Samtal med David idag vid 14-tiden.


David - Vad ska du göra idag?

Jag - Jag ska hem till Knivsta.

David - Varför det? 

Jag - Dels måste jag fixa med lite papper till företaget, sedan ska jag ändå uppträda där på tisdag, så då kan jag lika gärna vara hemma och ta det lugnt ett par dagar. Få mat och sånt. 

David - Ok.. när åker du då?

Jag - Närsomhelst, jag ska bara samla ihop mina kvitton och duscha sedan drar jag. 

David - Du kommer aldrig komma iväg.

Jag - Jo, nu vet jag ju vad jag ska göra. Jag ska börja nu med en gång. Ringer sen.

David - Ok. Vi hörs. 


Det har snart gått fyra timmar och jag har inte börjat än. Det ända jag har åstadkommit är att ta på mig en t-shirt och sätta mig vid datorn. Sista tåget går 23:11, hoppas att jag hinner med det.. 

Ovido - Quiz & Flashcards