Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Soran Ismail - 7 januari 2009 15:58

Just det, om ni vill så kan ni se mig på Grammis-Galan ikväll. Ingen aning om hur resultatet blir, men det får väl ni avgöra.


Jag gissar hursomhelst på att jag kommer bli sågad av Klas Lindberg eller dylikt i nojessektionen av Aftonbladet och Expressen i morgon. Det blir alla humorinslag i dessa sammahang. De är visserligen inte alltid superroliga men det beror snarare på att man blir censurerad än komikerna själva.. 


Men som sagt, om ni vill se mig så är det bara att kika på Grammis-Galan ikväll. Tror att det ska vara tre olika inslag, men jag är inte säker. Det är sista gången på ett ganska bra tag som jag kommer synas i rutan. 

Av Soran Ismail - 7 januari 2009 15:52

Efter att ha hälsat på Magnus hemma hos honom för att se hur han bor så gick vi runt lite i Greenwich innan det var dags att gå och kolla på en Open Mic. Det var jävligt intressant att se. Vilket otroligt självförtroende folk har här. Helt sanslöst.


När vi kom in, 2 minuter innan kvällen skulle börja, var lokalen helt öde och tom. Dealen var: betala 5 dollar för 5 minuter på scenen (något som de var hårda på). Sedan började det droppa in lite folk, 7-8 stycken kanske. Samtliga går fram och betalar sin avgift för sin scentid, medan jag och David tittar fundersamt på varandra.


Vi två var de enda som inte var komiker. Stämningen var helt död. Alla komiker var inne i sin egen värld, så ingen fick någon respons. Det beror även på att de flesta var riktigt usla. En stod t.ex och läste sin text ord för ord från ett block. Med inlevelse. Han låtsas alltså att han precis har kommit på någonting, samtidigt som han läser det från ett block. Det var absurt men intressant att se. Trots att ingen fick någon som helst respons (i princip) så pratade de med ett självförtroende som antydde på att de gjorde succé. 


Efter det gick vi till HA! Comedy Club för att kolla på "proffs". Men även de var usla med något undantag. Nej, igår var det nog ingen komiker som imponerade på mig. Förutom David då, men han stod ju inte på en scen. 

Ovido - Quiz & Flashcards