Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Soran Ismail - 4 januari 2009 23:59

Om det inte är så att ni vill se pyramiderna det vill säga, då ska ni absolut åka, för de finns där. Det är ingen lögn. Jag lovar. Men det är tur för dem att de har sin historia, för i övrigt finns det ingen större anledning att resa dit.


Snorkling finns på andra ställen. Är det sol man är ute efter så finns även det på avsevärt många fler ställen, och dessutom ofta billigare. Dessutom blåser det mycket i Hurghada. Stället är överfyllt av ryssar. Dryga, otrevliga ryssar. Kulturen som finns i Egypten är extremt påfrestande för en som är uppvuxen här i Sverige. Vidare är maten det största skämtet jag någonsin vart med om. Det var en parodi på mat. Jag köper inte att det bara är "annorlunda", nej ibland är det bara dålig mat och det var det nu. 


Nej, jag skulle inte rekommendera någon att resa till Egypten, om det inte är för det faktum att man vill se pyramiderna, som sagt. 


Men nu är jag hos David och har lite pyjamasparty igen. Taxin är här om 5 timmar och ska ta oss mot ett mycket roligare resmål. New York. 

Ovido - Quiz & Flashcards