Alla inlägg under mars 2009

Av Soran Ismail - 2 mars 2009 02:05

RAW var för övrigt svinkul igår. Det gick bra i fredags, det gjorde det absolut, men det var något som saknades. Jag var inte riktigt på topp, och att saknades ca 100 pers i publiken gjorde nog sitt också. Sedan gjorde jag om lite inför gårdagen och då var det även helt fullsatt. Svinkul var det. Jämförbart med turnén i höstas.


Nu är det kul igen med stand-up, med humor överhuvudtaget. Ett tag i höstas så var det alldeles för mycket jobb. Jag var konstant stressad och pressad, och hade svårt att hitta glädje i det jag gjorde. Då blir även resultaten därefter. Men nu har jag lärt mig av det och bokat upp lagom mycket, ett par-tre saker i veckan, och nu njuter jag igen. 


Jag har tid att ta in nya intryck, och att reflektera över dem. Jag har tid över att göra absolut ingenting under två dagar, och det är ofta då som jag kan få inspriation. Ensam hemma i min soffa, med laptopen i knät och fjärrkontrollen i handen. Med chips, dip och coca-cola på vardagsrumsbordet. 


Men den här veckan är det mycket igen. Nu är det ok, eftersom det är ett undantang, men skulle varje vecka se ut som denna så skulle jag inte må bra. Morgondagen går åt att ordna klart manus till roasten - Tisdag roast - Onsdag roast - Torsdag Växjö - Fredag Blue Moon Bar - Lördag privat jobb i Knivsta - Söndag roast. 

Av Soran Ismail - 1 mars 2009 16:46

Det laget som jag tvingats lämna pga flytt. Det enda lag som jag spelat innebandy i. Det lag som jag var spelande tränare i en säsong och vann divison 6 Uppland med. Det lag där spelarna inte kunna hålla sig någorlunda nyktra om så deras liv hängde på det natten innan en tidig, viktig, match morgonen därpå. Det laget heter SK Vide, och snart ska de spela en match i Alsikehallen.


Jag ska dit och heja.



Av Soran Ismail - 1 mars 2009 13:29

Bara så att ni vet. 1000 kr extra till Soran. Ka-ching!


Tack för hjälpen alla som röstade på rött. Och alla ni som röstade på svart, varför vill ni mig ont? 

Ovido - Quiz & Flashcards